Zyxel NWD-270N virker ikke i ubuntu 9.10

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
dragonbook
Indlæg: 29
Tilmeldt: 14. sep 2009, 13:07

Zyxel NWD-270N virker ikke i ubuntu 9.10

Indlægaf dragonbook » 2. nov 2009, 16:12

Hej

Mit trådløse netværk virker ikke, når jeg trykker på netværks ikonet øverst højre hjørne står der bare:
Trådløst netværk
afbrudt

Jeg kan ikke finde nogen måde at få det aktiveret?

Håber I kan hjælpe :)

Mvh Troels

faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Re: Zyxel NWD-270N virker ikke i ubuntu 9.10

Indlægaf faweb » 2. nov 2009, 21:21

dragonbook skrev:Hej

Mit trådløse netværk virker ikke, når jeg trykker på netværks ikonet øverst højre hjørne står der bare:
Trådløst netværk
afbrudt

Jeg kan ikke finde nogen måde at få det aktiveret?

Håber I kan hjælpe :)

Mvh Troels


Hej

Har du prøvet, at installere NDISWRAPPER og derigennem installere Din windows driver fra cd romén.
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

dragonbook
Indlæg: 29
Tilmeldt: 14. sep 2009, 13:07

Re: Zyxel NWD-270N virker ikke i ubuntu 9.10

Indlægaf dragonbook » 3. nov 2009, 07:53

Hej

Har du prøvet, at installere NDISWRAPPER og derigennem installere Din windows driver fra cd romén.


Nej det har jeg ikke, jeg viste slet ikke der eksisterede et program der kunne dette. Det vil jeg prøve så snart jeg kommer hjem :D

Jeg melder tilbage når jeg har prøvet det af!

dragonbook
Indlæg: 29
Tilmeldt: 14. sep 2009, 13:07

Re: Zyxel NWD-270N virker ikke i ubuntu 9.10

Indlægaf dragonbook » 3. nov 2009, 16:04

Hmmm ved at installere NDISWRAPPER + GUI og derved windows driveren kunne jeg nu se mit netværk hvis jeg selv skrev navnet på den. Der kunne dog ikke etableres adgang og efter en genstart fremgår mulighedden for trådløs netværk ikke mere af listen (når jeg trykker på netværks ikonet øverst højre hjørne).

Så nu er det åbenbart gået fra skidt til meget skidt. Nogen der har andre ideer?

faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Re: Zyxel NWD-270N virker ikke i ubuntu 9.10

Indlægaf faweb » 3. nov 2009, 17:03

dragonbook skrev:Hmmm ved at installere NDISWRAPPER + GUI og derved windows driveren kunne jeg nu se mit netværk hvis jeg selv skrev navnet på den. Der kunne dog ikke etableres adgang og efter en genstart fremgår mulighedden for trådløs netværk ikke mere af listen (når jeg trykker på netværks ikonet øverst højre hjørne).

Så nu er det åbenbart gået fra skidt til meget skidt. Nogen der har andre ideer?



Hej igen

Hvad computer kører Du på? - er det en bærbar eller stationær.

Jeg kører med en Acer Travelmate - og samme USB netkort som Du har - jeg har ikke problemer med det. på min kones bærbare installerede jeg den driver ubuntu har med sig og så virkede hendes computers indbyggede netkort.

Da Du installerede Zyxel driveren komder så en besked( hardware fundet)?
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

dragonbook
Indlæg: 29
Tilmeldt: 14. sep 2009, 13:07

Re: Zyxel NWD-270N virker ikke i ubuntu 9.10

Indlægaf dragonbook » 3. nov 2009, 17:21



Hej igen

Hvad computer kører Du på? - er det en bærbar eller stationær.

Jeg kører med en Acer Travelmate - og samme USB netkort som Du har - jeg har ikke problemer med det. på min kones bærbare installerede jeg den driver ubuntu har med sig og så virkede hendes computers indbyggede netkort.

Da Du installerede Zyxel driveren komder så en besked( hardware fundet)?


Det er en stationær.

Den skriver at den ikke kan se hardwaren, men så skriver den efterfølgende at hardwaren er til stede.

Der er yderligere ingen beskyttelse på routeren jeg forsøger at komme i kontakt med.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster