Opsætning af trådløst netkort (Atheros 9285) på Eee 1005HA

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Gummiben
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. okt 2009, 17:15
IRC nickname: Gummiben

Opsætning af trådløst netkort (Atheros 9285) på Eee 1005HA

Indlægaf Gummiben » 3. okt 2009, 17:37

Hej, jeg er forholdsvis ny til Linux, så har med møje og lidt besvær fået installeret Ubuntu 9.04 NBR på min spritnye Asus Eee (1005HA)..

Problemet jeg er stødt på er som sikkert så mange andre, at ingen af netkortene virker fra starten. - Jeg fandt så et fint fix, eftersom jeg ikke kan gå på nettet, og fik hentet de 4 filer, som det fix jeg fandt foreslog...

Da jeg så ville køre kommandoen for at få dem lagt ind, løb jeg ind i følgende problem: (Bær venligst over med mig, da jeg skal taste det ind manuelt)

lasse@Lasse-eee:~/Dokumenter$ sudo dpkg -i linux-images-2.6.28-15-generic_2.6.28-15.49_i386.deb
[sudo] password for lasse:
(læser database... 100899 filer og mapper aktuelt installeret. )
Udpakker linux-image-2.6.28-15-generic (fra linux-images-2.6.28-15-generic_2.6.28-15.49_i386.deb)...
Done.
dpkg-deb (underproces): løb tør under læsning i buffer_copy (kunne ikke skrive til videreførsel i 'copy') ("short read")
dpkg-deb: underproces returnerede afslutningsstatus 2
dpkg: fejl under behandling af linux-images-2.6.28-15-generic_2.6.28-15.49_i386.deb (--install):
løb tør under læsning i buffer_copy ('backend' dpkg-deb under '.(/lib/modules/2.6.28-15-generic/kernel/crypto/seqiv.ko') ("short read")
Running postrm hook script /sbin/update-grub.
Searching for GRUB installation directory ... found: /boot/grub
Searching for default file ... found: /boot/grub/default
Testing for an existing GRUB menu.lst file ... found: /boot/grub/menu.lst
Searching for splash image ... none found, skipping ...
Found kernel: /boot/vmlinuz-2.6.28-11-generic
Found kernel: /boot/memtest86+.bin
Updating /boot/grub/menu.lst ... done

Der opstod fejl under behandlingen:
linux-images-2.6.28-15-generic_2.6.28-15.49_i386.deb



Håber der er en der kan hjælpe mig med at komme videre :o)

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Opsætning af trådløst netkort (Atheros 9285) på Eee 1005HA

Indlægaf lath » 7. okt 2009, 00:02

Gummiben skrev:Hej, jeg er forholdsvis ny til Linux, så har med møje og lidt besvær fået installeret Ubuntu 9.04 NBR på min spritnye Asus Eee (1005HA)..

Problemet jeg er stødt på er som sikkert så mange andre, at ingen af netkortene virker fra starten. - Jeg fandt så et fint fix, eftersom jeg ikke kan gå på nettet, og fik hentet de 4 filer, som det fix jeg fandt foreslog...

Da jeg så ville køre kommandoen for at få dem lagt ind, løb jeg ind i følgende problem: (Bær venligst over med mig, da jeg skal taste det ind manuelt)

lasse@Lasse-eee:~/Dokumenter$ sudo dpkg -i linux-images-2.6.28-15-generic_2.6.28-15.49_i386.deb
[sudo] password for lasse:
(læser database... 100899 filer og mapper aktuelt installeret. )
Udpakker linux-image-2.6.28-15-generic (fra linux-images-2.6.28-15-generic_2.6.28-15.49_i386.deb)...
Done.
dpkg-deb (underproces): løb tør under læsning i buffer_copy (kunne ikke skrive til videreførsel i 'copy') ("short read")
dpkg-deb: underproces returnerede afslutningsstatus 2
dpkg: fejl under behandling af linux-images-2.6.28-15-generic_2.6.28-15.49_i386.deb (--install):
løb tør under læsning i buffer_copy ('backend' dpkg-deb under '.(/lib/modules/2.6.28-15-generic/kernel/crypto/seqiv.ko') ("short read")
Running postrm hook script /sbin/update-grub.
Searching for GRUB installation directory ... found: /boot/grub
Searching for default file ... found: /boot/grub/default
Testing for an existing GRUB menu.lst file ... found: /boot/grub/menu.lst
Searching for splash image ... none found, skipping ...
Found kernel: /boot/vmlinuz-2.6.28-11-generic
Found kernel: /boot/memtest86+.bin
Updating /boot/grub/menu.lst ... done

Der opstod fejl under behandlingen:
linux-images-2.6.28-15-generic_2.6.28-15.49_i386.deb

Håber der er en der kan hjælpe mig med at komme videre :o)


NBR versionen af ubuntu er ikke så god til Eee computerne (ikke til en Eee 1002HA - det er testet, så det gælder nok også de andre modeller), men det er derimod Eeebuntu, hvor der er lavet en Linux kerne med drivere (styre-software), som passer til al den hardware som findes i din Eee computer.

Med andre ord: Installerer du Eeebuntu vil al din hardware virke!

Eeebuntu: http://www.eeebuntu.org/
Den findes i 3 udgaver pr version:
  • Base: skrabet udgave (=installer kun de pakker du har brug for, og ikke mere) incl special Eee software
  • Standard: Base udgave + som en alm ubuntu - bare til Eee
  • NBR: som Ubuntus NBR udgave bare til Eee

Standard er især god, hvis du tilkobler en ekstern skærm.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster