Trådløst netværk på Acer aspire 5920G

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Agerbo
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. sep 2009, 16:02
IRC nickname: Agerbo

Trådløst netværk på Acer aspire 5920G

Indlægaf Agerbo » 29. sep 2009, 16:08

Hej, Jeg har et problem angående ubuntu, jeg har dualbootet min aspire 5920G med Vista og Ubuntu 8.04. mit problem er at jeg ikke kan logge på mit trådløse netværk, dog kan jeg godt finde netværkerne, jeg kan bare ikke få den til og logge så jeg har internet.. Jeg er på Efterskole, så kan det måske have noget med deres router ikke vil tage i mod ubuntu? Jeg har ikke været hjemme så jeg kunne prøve det der hjemme endnu..
Hva skal jeg gøre, for måske at få det til og virke?

Med Venlig Hilsen Agerbo

OleAndersen
Indlæg: 20
Tilmeldt: 10. okt 2008, 08:46
Geografisk sted: Horsens

Re: Trådløst netværk på Acer aspire 5920G

Indlægaf OleAndersen » 12. okt 2009, 12:15

Hej
#1 Ubuntu er "kompatibel" med alle routere - dvs. at det er lidt noget sludder, men i hvertfald ikke det der er dit problem.
#2 Hvis du kan se alle netværk i nabolaget, så virker dit netkort umiddelbart.

Så jeg syntes som det første at du skal sikre dig at netværkskoden er 100% rigtig inden du går videre...

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Trådløst netværk på Acer aspire 5920G

Indlægaf soundpartner » 12. okt 2009, 17:57

OleAndersen skrev:Hej
#1 Ubuntu er "kompatibel" med alle routere - dvs. at det er lidt noget sludder, men i hvertfald ikke det der er dit problem.
#2 Hvis du kan se alle netværk i nabolaget, så virker dit netkort umiddelbart.

Så jeg syntes som det første at du skal sikre dig at netværkskoden er 100% rigtig inden du går videre...

dit problem kan meget sansynligt være at du bruger et netkort der med den nuværende driver har ringe understyttelse for wpa2, samt at nettet benytter denne kryptering.
den gode nyhed er at en del af de netkort jeg har der har lidt under dette der er det fikset i den nye version 9.10 der kommer om ca 14 dage. så mit bud er at du venter på dette
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot] og 0 gæster