trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf Warhawk » 29. sep 2009, 22:14

Det er med stor sandsynlighed dit RaLink RT2860 som skaber problemer. Jeg vil anbefale dig at hente den nyeste driver som pt er 2.1.2.0 http://www.ralinktech.com.tw/data/drive ... .1.2.0.tgz
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

lejan
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. sep 2009, 10:26

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf lejan » 30. sep 2009, 17:18

momsemor skrev:
lejan skrev:
eyvind skrev::lol:
Når det trådløse netkort er tilsluttet, søges der efter en router og når den er fundet kan det ses hvis du h-klikker på netforbindelsen nede eller oppe til højre

Hvilke sikkerhedskrypteringer er der så til rådighed inde i routeren.
Hvad er det for en router du har.



Det er en D-link dir615 med wpa/wpa2 eller wep sikkerhedsmuligheder. Jeg tror selv, at jeg skal installere en eller anden tilføjelse, men jeg ved bare ikke hvilken. Tror måske det er noget med en driver til mit netkort?? :?

Hejsa....
Prøv at anvende wep sikkerhed i din d-link router (40/128-bit-nøgle), så tror jeg det virker :)


Nu har jeg anvendt wep sikkerhed og nu virker det :D Tak for det jannie - jeg er nu mest tryg ved at man kun kan komme på med en kode.......ved dog ikke hvor sikkert det er nu, men det er helt sikkert bedre end ingenting.

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf eyvind » 30. sep 2009, 18:24

Det er rimeligt sikkert med en web 40 - 128 (det var den web 64 jeg mente :) )
Vil du være mere sikker kan du i routeren spærre alle andre ude med routerens MAC filter.
Rigtige mænd tager ikke backup.

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf eyvind » 30. sep 2009, 18:25

sorry wep ........... ej web :)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster