trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Lionkone
Indlæg: 42
Tilmeldt: 29. nov 2007, 18:37

trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf Lionkone » 27. sep 2009, 18:05

Hej.

Jeg har noget af et problem med mit trådløse netværk.

Mit netkort kan godt finde forbindelsen og 3 andre i mit nær område. Kablet netværk fungerer fint og også Oisters virker glimrende.

Hvis jeg forsøger at logge på mit trådløse netværk lykkes det ikke. Hvis jeg vælger at logge på et skjult netværk og her opretter et nyt netværk, bliver forbindelsen etableret og jeg kan se at jeg har 100% signal. Når jeg så forsøger at komme på internettet via firefox, sker der ikke en diise??? Det er lige som om at der er noget der ikke "snakker sammen"?

Jeg kører Mint 7, som jo er en ubuntu i grønt tøj :D .

Mit netkort er et RAlink RT2860.

Håber meget at der er nogen netværkseksperter den kan hjælpe mig.

På forhånd tak

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf eyvind » 27. sep 2009, 18:46

Ej expert.
Men har du været "inde" i routeren via en browser eks. http://192.168.1.1
Der kan du åbne og lukke får den trådløse forbindelse.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Lionkone
Indlæg: 42
Tilmeldt: 29. nov 2007, 18:37

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf Lionkone » 27. sep 2009, 19:21

eyvind skrev:Ej expert.
Men har du været "inde" i routeren via en browser eks. http://192.168.1.1
Der kan du åbne og lukke får den trådløse forbindelse.



Det er ikke routeren det er galt med. Vi har 2 trådløse og den anden virker. Jeg har været på routeren og tjekket at der ikke er mac filter på.

Men tak for besvarelsen

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf eyvind » 27. sep 2009, 19:26

Jeg kører ikke ubuntu lige nu, men oppe til højre har du vel koblet dit netkort til.
Kommer der nogen bjælker som indikerer forbindelse til en router.
Kan du se navnet på den router i mint
Rigtige mænd tager ikke backup.

Lionkone
Indlæg: 42
Tilmeldt: 29. nov 2007, 18:37

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf Lionkone » 27. sep 2009, 20:10

eyvind skrev:Jeg kører ikke ubuntu lige nu, men oppe til højre har du vel koblet dit netkort til.
Kommer der nogen bjælker som indikerer forbindelse til en router.
Kan du se navnet på den router i mint


Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener, men jeg har aktiveret mit netkort (FN+F11) indikatoren for at det er koblet til lyser.

Når jeg kikker i netværksforbindelser kan jeg se hvilke netværk jeg har installeret. fx. kablet, trådløs og mobilt. nu er jeg på via kablet og jeg har forbindelse via den ene trådløse forbindelse. men hvis jeg hiver kablet ud kan jeg ikke længere komme på.

Jeg får ikke nogen bjæle der indikerer en forbindelse til en router! og jeg ved ikke lige hvor det er at jeg skulle kunne se hvilken router jeg har? Ligger det i system eller noget andet ??

Tak for indlægget

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf eyvind » 27. sep 2009, 21:21

Der går lige et par minutter fra kabling til trådløs forbindelse.
Hvis den mint ellers ligner ubuntu, så er der oppe i højreside af skærmen en comp. som du kan højreklikke på eller dobbeltklikke på.
Står der aktiver trådløs forbindelse så klik på den.
Der kan også stå navnet på din router så klik på den.

Men jeg håber at huske rigtigt, for min ubuntu er ikke kørende lige nu og, at mint ligner ubuntu.
Rigtige mænd tager ikke backup.

lejan
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. sep 2009, 10:26

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf lejan » 28. sep 2009, 19:02

eyvind skrev:Der går lige et par minutter fra kabling til trådløs forbindelse.
Hvis den mint ellers ligner ubuntu, så er der oppe i højreside af skærmen en comp. som du kan højreklikke på eller dobbeltklikke på.
Står der aktiver trådløs forbindelse så klik på den.
Der kan også stå navnet på din router så klik på den.

Men jeg håber at huske rigtigt, for min ubuntu er ikke kørende lige nu og, at mint ligner ubuntu.


Den ligner skam ubuntu – det er jo en ubuntu- :mrgreen:

men de 2 comp ligger i bunden. Når jeg klikker på dem, kan jeg se, at der er flueben i både aktiver kablet og aktiver trådløs netværk.

Jeg kan også se hvor stærkt signalet er på både mit eget og naboernes netværk, men altså ikke komme på.

Hvis jeg sletter forbindelserne bliver der automatisk oprettet en trådløs forbindelse når jeg genstarter, så noget forbindelse er der altså !

Jeg har jo som tidligere skrevet en mulighed der hedder log på skjulte netværk. Der kan jeg godt få forbindelse, men altså ikke logge på – skide irriterende.. :(

Håber stadig.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf laoshi » 28. sep 2009, 19:23

Når jeg klikker på dem, kan jeg se, at der er flueben i både aktiver kablet og aktiver trådløs netværk.

Det er så et problem for den trådløse forbindelse. Når der er en kablet mulighed, så er det den der tager over. Så tag og fjern hakket fra kabelforbindelsen, så får den trådløse mulighed for at virke.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

lejan
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. sep 2009, 10:26

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf lejan » 28. sep 2009, 19:26

laoshi skrev:
Når jeg klikker på dem, kan jeg se, at der er flueben i både aktiver kablet og aktiver trådløs netværk.

Det er så et problem for den trådløse forbindelse. Når der er en kablet mulighed, så er det den der tager over. Så tag og fjern hakket fra kabelforbindelsen, så får den trådløse mulighed for at virke.



Det er jeg godt klar over, så derfor har jeg selvfølgelig ikke kablet i når jeg afprøver forbindelsen, men tak alligevel :)

lejan
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. sep 2009, 10:26

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf lejan » 29. sep 2009, 18:15

Nu har jeg fundet ud af noget af det- :D

Det har noget med wpa sikkerheden at gøre?

Hvis jeg indstiller mit trådløse netværk til at køre uden sikkerhed kan jeg godt komme på.

Spørgsmålet er så nu, hvordan og hvad der skal installeres for at jeg kan køre med wpa sikkerhed?

Nogen der kan hjælpe med det- Håber at det ikke er alt for kryptisk :?

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf eyvind » 29. sep 2009, 18:31

Hvis du kan se din router og forsøger at tilslutte vil mint sikkert selv observere at det er WPA
Ellers kan du sætte routeren til web 64 hex ( hvor du bruger 10 af disse 1234567890abcdef )
Eks. >>ab12357cde<<
Det kan mint helt sikkert finde ud af.
Husk at efter du har skrevet koden ind hos mint, så skal du også bruge koden fra installationen som den selv beder om.
Rigtige mænd tager ikke backup.

lejan
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. sep 2009, 10:26

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf lejan » 29. sep 2009, 19:14

eyvind skrev:Hvis du kan se din router og forsøger at tilslutte vil mint sikkert selv observere at det er WPA
Ellers kan du sætte routeren til web 64 hex ( hvor du bruger 10 af disse 1234567890abcdef )
Eks. >>ab12357cde<<
Det kan mint helt sikkert finde ud af.
Husk at efter du har skrevet koden ind hos mint, så skal du også bruge koden fra installationen som den selv beder om.



Tror vi snakker forbi hinanden! jeg har jo frakoblet wpa fordi det var det der var problemet. Jeg ved ikke hvad du mener med, om jeg kan se min router? jeg kan logge på den - via nettet og der kan jeg indstille den. Jeg kan ikke vælge noget sikkerhed der hedder web 64 hex.

jeg kan se min router hvis jeg rejser mig op :lol:

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf eyvind » 29. sep 2009, 19:26

:lol:
Når det trådløse netkort er tilsluttet, søges der efter en router og når den er fundet kan det ses hvis du h-klikker på netforbindelsen nede eller oppe til højre

Hvilke sikkerhedskrypteringer er der så til rådighed inde i routeren.
Hvad er det for en router du har.
Rigtige mænd tager ikke backup.

lejan
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. sep 2009, 10:26

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf lejan » 29. sep 2009, 19:56

eyvind skrev::lol:
Når det trådløse netkort er tilsluttet, søges der efter en router og når den er fundet kan det ses hvis du h-klikker på netforbindelsen nede eller oppe til højre

Hvilke sikkerhedskrypteringer er der så til rådighed inde i routeren.
Hvad er det for en router du har.



Det er en D-link dir615 med wpa/wpa2 eller wep sikkerhedsmuligheder. Jeg tror selv, at jeg skal installere en eller anden tilføjelse, men jeg ved bare ikke hvilken. Tror måske det er noget med en driver til mit netkort?? :?

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: trådløs netværk har forbindelse men kan ikke komme på nettet

Indlægaf momsemor » 29. sep 2009, 21:24

lejan skrev:
eyvind skrev::lol:
Når det trådløse netkort er tilsluttet, søges der efter en router og når den er fundet kan det ses hvis du h-klikker på netforbindelsen nede eller oppe til højre

Hvilke sikkerhedskrypteringer er der så til rådighed inde i routeren.
Hvad er det for en router du har.



Det er en D-link dir615 med wpa/wpa2 eller wep sikkerhedsmuligheder. Jeg tror selv, at jeg skal installere en eller anden tilføjelse, men jeg ved bare ikke hvilken. Tror måske det er noget med en driver til mit netkort?? :?

Hejsa....
Prøv at anvende wep sikkerhed i din d-link router (40/128-bit-nøgle), så tror jeg det virker :)
Vh. Jannie

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster