opsøtning af netværk på skolenet

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
eyez
Indlæg: 30
Tilmeldt: 17. sep 2008, 19:49
Geografisk sted: Århus - Brabrand

opsøtning af netværk på skolenet

Indlægaf eyez » 25. sep 2009, 09:36

OK... ved at bruge mine øjne, så er jeg faktisk lidt flow :/
har sat det op uden det tog for langt tid... uden at der skulle gøres noget ekstra.
Det eneste problem jeg har nu, er at jeg har nu, er at jeg bliver smidst af nætværk af og til... ret ofte faktisk :/


Hej alle.

jeg er glad for Ubuntu som det er, jeg synes bare det er ikke lige til når man skal gøre noget man ikke lige ved hvordan man skal.

nu har jeg en dual boot (win 7 og ubuntu)

Og mit problem lige nu, er at få ubuntu på skolenet.

Der findes guides til hvordan man trin for trin kan sætte det op i win 7, men gå ned da jeg prøve det i ubuntu. hvis jeg har forstået det rigtigt, så kan man ikke bare sætte det op, men skal hente WPA og TKIP suport til ubuntu?

Er der en der kan se om det kan lade sig gøre uden at man skal hente ekstra ting? eller er det mig der ikke kan se hvor man opsætter det hen.

http://www.iha.dk/Default.aspx?ID=3199 < for win xp

har prøvet at søge lidt, men nu vil jeg høre med en dansk fora, da det er ikke nemt at forklar det til engels talende folk :)

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: opsøtning af netværk på skolenet

Indlægaf Warhawk » 25. sep 2009, 16:13

Hejsa :)

Det er driveren til det trådløse netkort som afgør om der understøttes WEP, WPA og WPA2. Så med stor sandsynlighed har du understøttelse af det hele, da driveren bliver installeret sammen med Ubuntu.

Hør skolens IT-afdeling ad med hensyn til at komme på skolens net. På mange skoler har man ukrypterede net, som du uden problemer kan logge på.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

eyez
Indlæg: 30
Tilmeldt: 17. sep 2008, 19:49
Geografisk sted: Århus - Brabrand

Re: opsøtning af netværk på skolenet

Indlægaf eyez » 29. sep 2009, 08:01

Jep. er på nu. og jeg kan da bruge firefox.

men det er også alt. ser ikke ud til at jeg kan lave update... eller installere andet fra nettet her på skolen.
lidt underligt :/

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: opsøtning af netværk på skolenet

Indlægaf Warhawk » 29. sep 2009, 22:01

Det er helt normalt at der laves visse begrænsninger på skolernes netværk, hvor de spærrer for bestemte porte og ofte adgang til bestemte hjemmesider. En del af det kan omgås, men det kan du ikke få hjælp til her i forum.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster