Taber internet forbindelsen men ikke netværks forbindelsen ?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
hni
Indlæg: 73
Tilmeldt: 6. nov 2008, 18:28

Taber internet forbindelsen men ikke netværks forbindelsen ?

Indlægaf hni » 24. jul 2009, 18:24

Hej Alle!

Jeg bruger Ubuntu 9.04 på min bærebar. (trådløs netværk)
Når min Pc'er starter op, så opretter det forbindelse til min trådløse netværk og alt fungerer.
Jeg kan gå på internettet og printe ud på min netværksprinter.

Hvis jeg så ikke surfer eller henter post i ca. 5-10 minutter, så taber jeg forbindelsen til internettet???

Jeg kan godt printe ud, så det er ikke det trådløse netværk der taber forbindelsen!

Jeg skal så lige op og trykke på min netværk forbindelse, så logger den af og på igen og jeg kan igen gå på internettet.

Hvad er nu det for en fisk?????

Er det et eller andet sikker foranstaltning der er indbygget i 9.04????

--
Mvh.
Hans Nikolajsen

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Taber internet forbindelsen men ikke netværks forbindelsen ?

Indlægaf lath » 26. jul 2009, 00:40

hni skrev:...

Er det et eller andet sikker foranstaltning der er indbygget i 9.04????
...


Nej - der er noget galt med dit hardware, eller der er meget interferens - skift kanal (det gøres på routeren - typisk via et web interface).

Bemærk: Broadcom routere er noget skrammel i store netværk - de genstarter / går ned.

Andre router kan også finde på at genstarte. Din genstarter muligvis og så er du ude af den trådløse forbindelse (routeren glemmer alt om din laptop og alle andre computere i det trådløse netværk). Prøv om en kablet forbindelse hjælper - de kræver ikke at en router husker noget.

Har du en Linksys WRT54G med OpenWRT,DD-WRT,Tomato firmware kan din router være indlemmet i et botnet med psybOt router-ormen - (firmwaren har alvorlige sikkerhedsfejl).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

hni
Indlæg: 73
Tilmeldt: 6. nov 2008, 18:28

Re: Taber internet forbindelsen men ikke netværks forbindelsen ?

Indlægaf hni » 26. jul 2009, 12:11

Hej!

Min router er en:
Philips Wireless Router SNB5600

Jeg har på fornemmelsen af af det er noget skod!

Så det kunne være jeg skulle prøven en anden.

--
Mvh.
Hans Nikolajsen

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Taber internet forbindelsen men ikke netværks forbindelsen ?

Indlægaf lath » 26. jul 2009, 18:44

hni skrev:Hej!

Min router er en:
Philips Wireless Router SNB5600

Jeg har på fornemmelsen af af det er noget skod!

Så det kunne være jeg skulle prøven en anden.

--
Mvh.
Hans Nikolajsen


Prøv først en kablet forbindelse - for at se om det er den trådløse forbindelse der er problemet - det er også billigere.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 0 gæster