wireless problemer m asus eee 900 og ubuntu 9.04

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
jsr
Indlæg: 43
Tilmeldt: 31. jan 2009, 14:48

wireless problemer m asus eee 900 og ubuntu 9.04

Indlægaf jsr » 9. maj 2009, 20:21

min trådløse netforbindelse virker fint, men finder ikke længere automatisk trådløse netværk... det er således kun netværk jeg har været på allerede som jeg kan komme til.

dette har virket før -- jeg har netop lavet en clean install af ubuntu 9.04 netbook remix, og lige efter install virkede det fint

problemerne startede da jeg kom til at fjerne netværksikonet fra det øverste panel (der er ikke meget plads på eee'ens skærm, så jeg prøver at skære ned på så meget som muligt) -- netværksikonet er det der normalt sidder i øvrste højre hjørne, som man kan klikke på for at se hvilke trådløse net der er til rådighed (jeg kører med standard desktop) --- efter det forsvandt, er det som om dets funktionalitet også er røget?

hvad gør jeg for at få det tilbage?
jacob

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: wireless problemer m asus eee 900 og ubuntu 9.04

Indlægaf soundpartner » 9. maj 2009, 20:33

jsr skrev:min trådløse netforbindelse virker fint, men finder ikke længere automatisk trådløse netværk... det er således kun netværk jeg har været på allerede som jeg kan komme til.

dette har virket før -- jeg har netop lavet en clean install af ubuntu 9.04 netbook remix, og lige efter install virkede det fint

problemerne startede da jeg kom til at fjerne netværksikonet fra det øverste panel (der er ikke meget plads på eee'ens skærm, så jeg prøver at skære ned på så meget som muligt) -- netværksikonet er det der normalt sidder i øvrste højre hjørne, som man kan klikke på for at se hvilke trådløse net der er til rådighed (jeg kører med standard desktop) --- efter det forsvandt, er det som om dets funktionalitet også er røget?

hvad gør jeg for at få det tilbage?
jacob


Ja det giver jo god mening at du ved at fjerne det så har du ikke muligheden for at se nætværk i nærheden.

det er heldigvis nemt at få igen.
højrreklig på panelet og vælg tilføj til panel. der finder du så den der hedder statusfelt og tilføjer dette. din nm-aplet er en del af dette.

så skulle det virke igen.

Jeg vil forøvrigt anbefale dig at bruge den almindelige ubuntu til din eee. netbook remix er ret buggy lige pt.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

jsr
Indlæg: 43
Tilmeldt: 31. jan 2009, 14:48

Re: wireless problemer m asus eee 900 og ubuntu 9.04

Indlægaf jsr » 10. maj 2009, 00:35

ahhh fantastisk
tak!
det løste samtidig mit problem med eee control
viewtopic.php?f=3&t=7081&p=44181#p44181
juhu

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster