Vedrørende netværk - både trådløst og kablet

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
t-t-d
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27. jun 2008, 20:39
IRC nickname: t-t-d
Geografisk sted: sydkysten

Vedrørende netværk - både trådløst og kablet

Indlægaf t-t-d » 2. maj 2009, 11:31

hm - matematisk set mangler der nok en definition af: "enorm mængde" ;P

OK, men vi kæmper stadig med at komme på nettet trådløst og fortsætter spørgsmålene fra '10 Begynderspørgsmål':

Vi kan komme på nettet med kabel.
Under "Netværksindstillinger" kan jeg se Kabelforbindelse og Point to Point connection, men mangler Wireless Connection - punktet er der ikke.
Under "Hardware Drivers" kan jeg se, at der er Atheros Hardware Access Layer (Hal) enabled - og 'in use' er med grøn fane
og yderligere Support for Atheros 802,11 wireless Lan cards enabled og 'in use' med grøn fane!

Så nu kan jeg ikke se, hvor det er, der er klikket forkert, eller hvad der mangler i opsætningen?
Ubu-hva-får-noed? Nåeh jo, det smagte jeg sidste år!
---

Avatar: Venuspassagen, maleri 2004, udstilles her:
http://soho.nascom.nasa.gov/sunworks/exhibit.html#UN

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Vedrørende netværk - både trådløst og kablet

Indlægaf Christian.Arvai » 2. maj 2009, 11:35

For at holde forum overskueligt, er emnet blevet delt :)

MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

erikpaul
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:11

Re: Vedrørende netværk - både trådløst og kablet

Indlægaf erikpaul » 26. jun 2009, 18:48

Hej igen.
Nu virker alt på min Asus bærbar med Ubuntu undtagen trådløs netværk. Efter 5-10 min falder det ud og jeg må genstarte maskinen. Det er altså træls som man siger i Jylland. Så derfor vil jeg spørge om der findes en anden driwer man kan bruge, eller noget andet man kan gøre, den virker fint med kabel men det er jo lidt tosset at man kun kan komme på nettet via kabel, Jeg har før fået hjælp og håber også på et godt råd denne gang
mange hilsener
erik

erikpaul
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:11

Re: Vedrørende netværk - både trådløst og kablet

Indlægaf erikpaul » 29. jun 2009, 19:42

Hej jeg prøver lige igen
Nu virker alt på min Asus bærbar med Ubuntu undtagen trådløs netværk. Efter 5-10 min falder det ud og jeg må genstarte maskinen. Det er altså træls som man siger i Jylland. Så derfor vil jeg spørge om der findes en anden driwer man kan bruge, eller noget andet man kan gøre, den virker fint med kabel men det er jo lidt tosset at man kun kan komme på nettet via kabel, Jeg har før fået hjælp og håber også på et godt råd denne gang
mange hilsener
erik

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster