Generalt netværk!

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
GoodFellas
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. maj 2009, 14:01
IRC nickname: GoodFellas

Generalt netværk!

Indlægaf GoodFellas » 1. maj 2009, 14:17

:?: Hejsa!
Jeg installeret ubuntu 9.04 i nat, via en brændt image. Det gik fint... Havde inden da afinstalleret xp-prof og ny part.. og format.

Men efter install, var der problemer med sproget dk, det skulle updateres... Og det kunne den ikke!

Network var ikke sat op.
Jeg køre med kabel dsl, fra cybercity, realtek netkort. En noname- maskine. En hvor jeg har købt hardware mv og sat i.

Idet jeg klikker på dsl under network, omdømmer den fra dsl1 til cybercity og sætter den op som jeg mener den burde med password og username fra cybercity, kan den ikke komme på internettet.
Wired opsætning ligeså. og umiddelbart finder jeg ikke en help i ubuntu, udover det help den kommer med er faktisk allerede det jeg gøre.

Hvordan sætter man et ganske alm. netværkforbindelse " xp " op her i ubuntu. Nu har jeg sat min xp retur, men har en maskine jeg ville sætte op hvis der er en guide her til...

:!:

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Generalt netværk!

Indlægaf lath » 2. maj 2009, 01:11

Det er routeren der skal have informationerne om password og den slags.

Alle andre maskiner der forbindes til routeren skal bruge den LAN/trådløs konfiguration du har angivet i routeren.

Husk at WAN porten skal tilkobles din ISP (internetudbyder), ellers bliver routeren en rouge DHCP server.
Har du tilkoblet en switch port (står ofte som et tal over porten) til din ISP er din rourter en rouge DHCP server, og du bliver så normalt smidt af internettet af din ISP. Kontakt din ISP, når WAN porten på routeren er korrekt tilkoblet, og du stadig ikke kan komme på nettet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster