Trådløst Net

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Kurt Munck
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25. jan 2009, 19:45
IRC nickname: Kurt Munck

Trådløst Net

Indlægaf Kurt Munck » 9. apr 2009, 22:45

Inden jeg går i gang. Jeg har TDCs Netgear, som trådløst netværk. Jeg vil prøve ubuntu på en af maskinerne, men sidst jeg prøvede kunne jeg ikke finde en driver til netværket?

Findes det eller?

Tak

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Trådløst Net

Indlægaf Stra » 9. apr 2009, 23:06

Kurt Munck skrev:Inden jeg går i gang. Jeg har TDCs Netgear, som trådløst netværk. Jeg vil prøve ubuntu på en af maskinerne, men sidst jeg prøvede kunne jeg ikke finde en driver til netværket?

Findes det eller?

Tak
Hej og velkommen i forum.
Det bedste råd jeg kan give dig er at downloade Ubuntu, brænde det som et billede(image), start op fra CDen og vælg at køre Ubuntu uden af installere den (første valg).

Her vil det så vise sig om det kører "out of the box" eller om det skal hjælpes igang. Og hvis det sidste sprøger du bare igen.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Trådløst Net

Indlægaf soundpartner » 10. apr 2009, 08:37

Kurt Munck skrev:Inden jeg går i gang. Jeg har TDCs Netgear, som trådløst netværk. Jeg vil prøve ubuntu på en af maskinerne, men sidst jeg prøvede kunne jeg ikke finde en driver til netværket?

Findes det eller?

Tak

det korte svar er at ja der findes drivers til alle de netkort jeg har prøvet at rode med...
det er dog ikke sikkert at det virker lige efter installation men hey det gør det heller aldrig i windows eller andre styresystemer.

jeg vil dog anbefale dig at for det første sikre dig at du er forbundet til nettet via kabel under installation (dette gør at maskinen kan hente pakker på nettet som ellers ikke ville blive installeret da de ikke er på cd'en) og så at følge en guide til install det sikrer at du får et brugbart og til dels optimeret system fra starten og derfor for en bedre oplevelse med ubuntu...
der er f.eks denne som jeg selv bruger: http://soundpartner.linux.dk/ub810
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Kurt Munck
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25. jan 2009, 19:45
IRC nickname: Kurt Munck

Re: Trådløst Net

Indlægaf Kurt Munck » 10. apr 2009, 19:44

Hej og tak for rådene. Jeg har forsøgt det første med at køre ubuntu fra cd-en. Der kunne den ikke finde noget netværk. Alle mine/vores maskiner kører trådløst. Som "midlertidig" installlation gennem cd-en kunne jeg heller ikke bruge min printer, selv om Ubuntu sagtens kunne finde den og navngive den. Men det vender jeg tilbage til.

Vil først installere med netledning inden jeg vender tilbage.

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Trådløst Net

Indlægaf Jarlen » 10. apr 2009, 20:21

For at holde forum overskueligt er tråden flyttet til netværk.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster