Problemer med at logge på mit trådløse netværk

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Klitgaard
Indlæg: 43
Tilmeldt: 16. okt 2008, 22:38
Geografisk sted: Kolding

Problemer med at logge på mit trådløse netværk

Indlægaf Klitgaard » 20. mar 2009, 21:19

Jeg har en gammel IBM Thinkpad T41 med Ubuntu 8.10 som har besvær med at logge på mit trådløse netværk selv om signalet er ok. Istedet forbinder T41 til naboens netværk som tilsyneladende ikke er beskyttet på nogen måde :| .

Hvis jeg så derefter prøver at forbinde til mit netværk så lykkedes det for det meste.

Jeg bruger WPA2 Personal. Findes der bedre krypteringsmetoder til Ubuntu end den jeg bruger?

Findes der en log af hvad der sker når der forsøges at forbinde til mit netværk eller er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

mvh

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Problemer med at logge på mit trådløse netværk

Indlægaf Warhawk » 20. mar 2009, 22:57

Hejsa,

WPA2 Personal (PSK) er den stærkeste og bedste kryptering på nuværende tidspunkt. Men ulempen er at jo stærkere kryptering, jo lavere hastighed får man. Forstyrrelser kan ligeledes nedsætte hastigheden. Du kan dog gøre lidt for at forbedre opkoblingen. Scan f.eks. for trådløse netværk og se om du kan finde en ledig kanal, så du ikke ligger og roder på samme kanal som alle andre - f.eks. har jeg skiftet til kanal 6. Hvis dit netkort kan køre 802.11g så sæt din router til kun "G".

Find et godt sted til din router, hvor den kan sende uhindret.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster