Sonofon og trådløs

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
xenocrates
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. apr 2009, 21:40
IRC nickname: Xenocrates
Geografisk sted: Odense

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf xenocrates » 21. apr 2009, 16:01

Mange tak for hjælpen :)
Jeg fik det langt om længe til at virke, men det var ikke uden problemer undervejs :D

jeg var inde på www.pharscape.org for at hente HSO 1.9, HSOlink og HSOconnect og jeg brugte nok omkring 2½ time på at rode rundt med de tre pakker før det fungerede. Ubuntu's Network Manager kan, åbenbart, ikke genkende Option Icon225 på egen hånd og det var derfor nødvendigt at installere HSOconnect til at håndtere modemet.
Men det virker ikke som en særlig holdbar løsning, da det godt kan tage lidt tid for HSO at opdage modemet. Men regner osse med at hun snart skaffer sig af med det mobile bredbånd og går over til en kablet forbindelse om et par måneder.

Vil det være en god ide at opgradere ubuntu når den næste version kommer? det er nemlig en ret sløv bærbar som har set bedre dage :)

Igen, mange tak for hjælpen :)

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf Warhawk » 21. apr 2009, 21:52

Det var jo et forsøg værd, så godt at du fik det til at virke.

Med hensyn til om det er en god ide at opgradere til 9.04 kommer mest an på den bærbare. Hvis ikke den opfylder minimumskravene så er det ikke nogen god ide. 9.04 er et topmoderne OS som kræver noget af hardwaren (men på ingen måde som Vista) for at kunne levere topydelse.

Las os se specifikationerne på maskinen - så kan vi godt komme med anbefalinger.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster