Hjælp til at kome på nettet, huawei E220 og ubuntu 8.10

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Hjælp til at kome på nettet, huawei E220 og ubuntu 8.10

Indlægaf gasolin » 26. feb 2009, 10:06

Jeg har installeret,min harddisk med ubuntu 8.10 i min game acer bærbar, den vil ikke gå på nettet med mit Huawei E220 modem og vodafone programmet, når modemmet er sat i den rigtige usb indgang og der er tastet det 4 cifret nummer så står vodafone programmet bare og kører (forsøger at komme på nettet) men der er kommer ikke nogen forbindelse til nettet, har før været på nettet via modemmet og harddisken med ubuntu

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hjælp til at kome på nettet, huawei E220 og ubuntu 8.10

Indlægaf Warhawk » 26. feb 2009, 17:51

gasolin skrev:Jeg har installeret,min harddisk med ubuntu 8.10 i min game acer bærbar, den vil ikke gå på nettet med mit Huawei E220 modem og vodafone programmet, når modemmet er sat i den rigtige usb indgang og der er tastet det 4 cifret nummer så står vodafone programmet bare og kører (forsøger at komme på nettet) men der er kommer ikke nogen forbindelse til nettet, har før været på nettet via modemmet og harddisken med ubuntu

Hejsa,

I Ubuntu 8.10 er Huawei 220 fuldt understøttet af Network Manager, så du skal ikke bruge Vodafone.

Vi har brug for flere oplysninger for at kunne hjælpe dig.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Re: Hjælp til at komme på nettet, huawei E220 og ubuntu 8.10

Indlægaf gasolin » 27. feb 2009, 00:07

har før brugt denne guide viewtopic.php?f=11&t=2500 så den skal jeg lige prøve igen, så skulle de vist virke men har desværre forlagt mit abonnemets papire så jeg kan ikke lige skrive et tlf nr hvis det er nødvendig(som jeg dog ikke kan mindes er nødvendigt)

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hjælp til at komme på nettet, huawei E220 og ubuntu 8.10

Indlægaf soundpartner » 27. feb 2009, 00:37

gasolin skrev:har før brugt denne guide viewtopic.php?f=11&t=2500 så den skal jeg lige prøve igen, så skulle de vist virke men har desværre forlagt mit abonnemets papire så jeg kan ikke lige skrive et tlf nr hvis det er nødvendig(som jeg dog ikke kan mindes er nødvendigt)

den guide er ca et år gammel, så med mindre du kører 7.10 stadig så vil jeg absolut IKKE anbefale den.

Jeg har selv rodet en del med mobilt bredbånd, og i 8.10 er det super nemt da networkmanageren klarer det out of the box.

du må efter min mening under ingen omstændigheder bruge vodafone-programmet i 8.10 da det i mange tilfælde konflikter med networkmanageren, og kan resultere i at du så ikke kan bruge alm lan og wifi

alt vi skal vide for at sætte det op er helt præcist hvilket modem du har (mange huawei moodems siger de er et 220, men er det ikke) for der er nofle modems der lige skal trylles lidt med, samt hvilken udbyder du har.
det tager ikke meget mere end 5 min at sætte op (med mindre du har et af de besværlige modems)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hjælp til at kome på nettet, huawei E220 og ubuntu 8.10

Indlægaf Christian.Arvai » 27. feb 2009, 09:49

For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Netværk :)
.
MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Re: Hjælp til at kome på nettet, huawei E220 og ubuntu 8.10

Indlægaf gasolin » 1. mar 2009, 02:15

Det er et E220 Modem men kan ikke lige finde mit nr til mit simkort hvis det skal bruges men har sikkert prøvet med vodafone programmet fordi jeg sikkert ikke kunne komme på nettet med networkmanager !

gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Re: Hjælp til at kome på nettet, huawei E220 og ubuntu 8.10

Indlægaf gasolin » 2. mar 2009, 12:38

Har prøvet denne guide http://www.jens.bruntt.dk/domino/jbrunt ... BRT-7L3AP4 men jeg kan ikke komme på nettet selv om det før er lykkes med ubuntu mit modem huawei E220 og vodafone programmet. Hader når det skal være så svært også med at få computeren til at afspille dvder.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hjælp til at kome på nettet, huawei E220 og ubuntu 8.10

Indlægaf soundpartner » 2. mar 2009, 12:55

gasolin skrev:Har prøvet denne guide http://www.jens.bruntt.dk/domino/jbrunt ... BRT-7L3AP4 men jeg kan ikke komme på nettet selv om det før er lykkes med ubuntu mit modem huawei E220 og vodafone programmet. Hader når det skal være så svært også med at få computeren til at afspille dvder.

hans guide er som såan god nok. dog er det ikke rigtigt det han skriver med pinkoden, men det er jo ligegyldigt her og nu.

det ser ud til at du er helt ny ubuntubruger, jeg vil derfor råde dig til at læse denne guide http://soundpartner.linux.dk/ub810 hvor der i enden er et script der fikser en masse problemer med blandt andet java, flash, codec osv

som sagt tidligere så kan det der vodaphone program fucke ret meget op i din networkmanager. jeg selv fik det ikke til at virke før efter en reinstallation (jeg tror nu sagtens det kan lade sig gøre, men for mig tager det ca 30-45 min at lave en geninstallation og køre mit eget script)

hvis du laver en geninstalation kan jeg især anbefale at lave en seperat /home som eskrevet i guiden da dette betyder at du kan geninstallere men beholde din /home mappe og derved din data
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster