Køb af trådløs usb netkort - Løst Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Køb af trådløs usb netkort

Indlægaf Jakob77 » 30. jan 2009, 12:43

Jakob77 skrev: 



Via et link fra Soundpartner faldt jeg over denne lille USB-dims til 59 kr + fragt:
http://www.satech.dk/privat/wireless.php?SID=b1f2cce1e62f917c051b&ProductID=92

Billede

------------------
Standart 802.11g / 802.11b
Transmit output 802.11b: 15dbm, 802.11g: 12dbm
Modtager følsomhed 54Mbps : -72dBm @ 10% PER, 11Mbps : -83dBm @8% PER
------------------


Jeg ved ikke, hvor meget dårligere rækkevidden bliver, når enheden med antenne bliver så lille..?


 



Jeg vovede at købe denne billige (med dyr fragt), og den virkede perfekt med fuldt trådløst signal straks første gang, der blev bootet op. :D



.

OVN
Indlæg: 130
Tilmeldt: 13. feb 2007, 03:07
Geografisk sted: Thy

Re: Køb af trådløs usb netkort

Indlægaf OVN » 2. feb 2009, 22:12

Tak for hjælpen, jeg var lidt nervøs om nu Ubuntu kunne finde og bruge diverse usb netkort, jeres indlæg viser så at det vist er fortid, jeg købte en Level One WNC-030USB i Bilka, den kostede 185 kr. og virkede uden jeg skulle andet end indtaste min netværksnøgle :D i det hele taget kan jeg konstantere at Ubuntu er blevet meget mere automatisk i de cirka 2 år jeg har brugt den, for eksempel kunne jeg bare tilslutte min mobil telefon, straks popppede F-Spot op og kopierede billederne, kalender kunne jeg nemt synkronisere med kalenderen i Thunderbird, jeg har ikke fortrudt at jeg har valgt at smide Windows ud, jeg har en stationær med XP tilbage, den kommer der også en Ubuntu på, tidspunktet er ikke helt bestemt endnu

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster