lokalnetværk ok, men ingen internet igennem router

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
mchro
Indlæg: 59
Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:23
IRC nickname: shiyee
Geografisk sted: Aalborg, Denmark

Re: lokalnetværk ok, men ingen internet igennem router

Indlægaf mchro » 14. jan 2009, 21:35

nlund skrev:He, dette indlæg skrives fra min ubuntu maskine... den kan komme på nettet.

men: når jeg slukker computeren, glemmer den de ændringer jeg har lavet i netværk opsætningen. Jeg må gøre noget forkert.

jeg har dansk sprog
åbner system/administration/netværk


Hmm, det minder mig om: Hvilken version af Ubuntu bruger du? Noget af det der er blevet væsentligt forbedret (efter min erfaring) i Ubuntu 8.10 er netværksopsætningen. (I 8.10 ligger netværksopsætningen nemlig ikke i administration menuen, men under Indstillinger...)

Hvis du har mulighed for det ville jeg nok prøve med en anden router - det virker ikke til den helt overholder standarderne for DNS, men at finde det helt præcise problem er nok mere end vi lige kan klare over forummet.

mchro
Indlæg: 59
Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:23
IRC nickname: shiyee
Geografisk sted: Aalborg, Denmark

Re: lokalnetværk ok, men ingen internet igennem router

Indlægaf mchro » 14. jan 2009, 21:37

soundpartner skrev:hvis du går ind i din router under dns settings hvad står der så der?

Det er oplyst længere oppe.

soundpartner skrev:i min zyxel router har jeg ændret til opendns (kig evt her viewtopic.php?f=31&t=5443)
det fiksede underlige dns problemer hos mig

Jeg tror næppe det vil hjælpe noget at ændre til OpenDNS-servere, da det virker i Windows...

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster