Port forwarding problemer

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Port forwarding problemer

Indlægaf eitreach » 11. dec 2008, 16:56

Jeg står med en Linksys WRT54BC, som jeg ikke kan bruge som jeg ønsker. Den fungerer fint - lidt for godt.

Jeg kan ikke finde ud af at åbne og lukke for porte. Jeg har prøvet at forwarde den ønskede port, men uden held. Jeg ved simpelthen ikke hvordan og hvorledes jeg skal løse det.

Nogle forslag?
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Port forwarding problemer

Indlægaf Jimmyfj » 11. dec 2008, 19:57

eitreach skrev:Jeg står med en Linksys WRT54BC, som jeg ikke kan bruge som jeg ønsker. Den fungerer fint - lidt for godt.

Jeg kan ikke finde ud af at åbne og lukke for porte. Jeg har prøvet at forwarde den ønskede port, men uden held. Jeg ved simpelthen ikke hvordan og hvorledes jeg skal løse det.

Nogle forslag?


Du går ind i din routers setup, som regel 192.168.1.1 - Her finder du en sektion kaldet: Applications
& Gaming. Dette er Port Range Forward delen i routeren.

Ønsker du at åbne port 21 til FTP gør du dette ved at skrive IP-adressen på den computer, du ønsker skal på nettet via port 21. Port range ser sådan ud:

Port Range
Application Start End Protocol IP Address Enable
VSFTPD 21 22 TCP 192.168.1.* "

Klik her efter på Save Settings. Routeren vil virke inaktiv et par sekunder, hvor efter du får besked om at settings er gemt. Nu skal port 21 så være åben, i det mindste i routeren.

Det fungerer sådan, at du har en IP som du har fået tildelt hos din ISP. F.eks. 83.22.33.109. Dette er den adresse FTP-clienten kalder fra nettet. Adressen 192.168.1.* er den maskine routeren forwarder incomming trafic til.

Ved at åbne både port 21 og 22 i routeren sikrer du, at du kan benytte SSH/SSL på din FTP-server. Det sparer taste-arbejde, og gør din opsætning af routeren langt mere overskuelig.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster