Meget langsomt trådløst netværk

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
nardus
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6. dec 2007, 11:39

Meget langsomt trådløst netværk

Indlægaf nardus » 12. nov 2008, 11:23

Jeg har lige opgraderet til 8.10 fra 7.10. Langt om længe er lyden kommet til at virke, men nu er den helt galt med det trådløse netværk.

Problemet er som følger:

1) Det tager meget lang tid for det trådløse netværk at få en IP adresse fra routeren - ofte skal der mere end et forsøg til.
2) Når computeren endelig har fået en IP fra routeren, er hastigheden helt i bund. Jeg har forsøgt med diverse hastighedstests, og ligger i øjeblikket på mellem 1 og 2 Mbps. Før opgradering lå den konstant på ca. 8 Mbps. Samtidig er forbindelsen også blevet yderst ustabil og hopper af med jævne mellemrum

Jeg har forsøgt at gøre iwconfig et par gange for at se, om hastigheden på netværket svinger. Dette har jeg måttet konstatere, at den gør: Mellem 5,5 og 54 Mbps.

Er der en eller anden, der har et forslag til en løsning? Hvis den ikke komme, bliver jeg nødt til at nedgradere igen, da jeg simpelthen ikke kan leve med denne forbindelse.

Kristian

nardus
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6. dec 2007, 11:39

Re: Meget langsomt trådløst netværk

Indlægaf nardus » 12. nov 2008, 14:36

Kan lige tilføje, at upload er, som den plejer at være. Det er udelukkende download, der er problemet.

Har prøvet at slå IPv6 fra, hvilket ikke har givet noget resultat.

nardus
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6. dec 2007, 11:39

Re: Meget langsomt trådløst netværk

Indlægaf nardus » 12. nov 2008, 16:17

Har siddet og fiflet lidt rundt og har forsøgt at sætte et kablet netværk op. Hastigheden stiger ved dette, men er næsten 2.000 Mbps lavere end før opgraderingen.

Har forsøgt at bruge Opera i stedetfor Firefox, hvilket resulterede i en forbedring af hastigheden - men jeg er stadig et godt stykke fra hastigheden i 7.10.

Jeg har endvidere lagt mærke til, at jeg kan se langt færre tilgængelige netværk, når jeg klikker på netværksmanageren i proceslinien. Kan det betyde noget?

Er der noget hjælp eller idéer til, hvordan jeg kan få hastigheden op igen?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Meget langsomt trådløst netværk

Indlægaf Christian.Arvai » 12. nov 2008, 18:41

For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Opsætning. :)

MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

nardus
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6. dec 2007, 11:39

Re: Meget langsomt trådløst netværk

Indlægaf nardus » 13. nov 2008, 11:36

Så tror jeg, jeg har lokaliseret problemet: Det er driveren til Intel Pro Wireless 3945, der er problemet.

I 7.10 blev IPW3945 brugt - mens man fra 8.04 (måske først 8.10) kører med den åbne driver IWL3945.

Er der nogen, der ved, hvordan man eventuelt kan skifte driveren, så jeg kommer tilbage til IPW3945?

Kristian

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster