Mobil Bredbånd (HUAWEI E220 / TDC) / 8.10 - PINkode slås fra

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
PetQ
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. nov 2008, 16:35
IRC nickname: Pet-Q

Mobil Bredbånd (HUAWEI E220 / TDC) / 8.10 - PINkode slås fra

Indlægaf PetQ » 9. nov 2008, 17:11

Hej,
Jeg er ny og fascineret bruger, der har hentet og leget lidt med Ubuntu 8.10 :D - èn ting som jeg desværre ikke kan få til at virke, er min mobilopkobling med en Huawei E220 og et TDC abonnement :?
Manageren finder godt nok mit modem og indstillingerne ser rigtige ud i mine øjne: Opkaldsnummer: *99#. APN: Internet, DNS Servers: 194.239.134.83, 193.162.153.164.
Jeg har prøvet opkobling med og uden brugernavn, password og PIN-kode og jeg har prøvet at ændre opkaldsnummer til henhv. *99111# og *991116# (som er min opsætning på Mac), men resultatet er og bliver det samme - ingen opkobling og fejlmeddelelsen efter kort søgning: "The Network Connection has been disconnected".
Der er blinkende lys i modem og det virker på Windows og Mac. Jeg kan også koble op med alm. fast netværksforbindelse. Denne Pc er en bærbar IBM Thinkpad R52.
På Google og dette forum kan jeg finde guides til tidligere versioner af Ubuntu, og jeg kan se indlæg, hvor nogle får hurtig problemfri opkobling, og andre har problemer (især med den mgl. opsætning til "3"). Jeg kan dog ikke helt finde andre med samme problem som mit... - håber dog at nogen kan hjælpe!?
Senest rettet af PetQ 10. nov 2008, 23:20, rettet i alt 5 gange.
Venlig Hilsen

Pet-Q

Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad(s)

PetQ
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. nov 2008, 16:35
IRC nickname: Pet-Q

Re: Mobil Bredbånd HUAWEI E220 / TDC manglende opkobling

Indlægaf PetQ » 10. nov 2008, 22:17

OK - Det vrimler jo ikke ligefrem med svar, så måske er jeg lidt alene med problemet :roll: - har dog fundet en løsning ved at google længe og inderligt - men den virker ikke som den optimale løsning:

Slå Pinkode-anmodning fra på SIM-kortet!

Dette gøres nok lettest ved at lægge SIM-kortet i en telefon og styre sig frem gennem menuen, hvorefter det føres tilbage til modemet. Noget af et sikkerhedsbrist, hvis det er eneste måde...

Fremgangsmåden og lignende problemer er fundet på disse links (brugernavn og password er vist ligegyldige):
http://www.jens.bruntt.dk/domino/jbrunt ... BRT-7L3AP4 og https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/275792 - så jeg var trods alt ikke den eneste :)
Senest rettet af PetQ 10. nov 2008, 23:04, rettet i alt 1 gang.
Venlig Hilsen

Pet-Q

Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad(s)

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: [LØST] Mobil Bredbånd HUAWEI E220 / TDC - mgl. opkobling

Indlægaf eitreach » 10. nov 2008, 22:51

Hej, og velkommen til forum. :)

Jeg har selv brugt præcis samme opsætning - huawei 220 og TDC, og der virkede det out of the box - det må være fordi jeg havde slået pin fra, på et tidligere tidspunkt.

Kunne du måske fristes til at ændre trådens titel, så vi kan få lagt den i vores Guide-forum? Så vil flere få gavn af den, nu du alligevel har fundet en løsning her.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

PetQ
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. nov 2008, 16:35
IRC nickname: Pet-Q

Re: Opkobling m Mobil Bredbånd (HUAWEI E220 / TDC) PINkode fra..

Indlægaf PetQ » 10. nov 2008, 23:14

Sådan!?
Venlig Hilsen

Pet-Q

Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad(s)

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Mobil Bredbånd (HUAWEI E220 / TDC) / 8.10 - PINkode slås fra

Indlægaf eitreach » 10. nov 2008, 23:46

Smukt.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Mobil Bredbånd (HUAWEI E220 / TDC) / 8.10 - PINkode slås fra

Indlægaf Christian.Arvai » 7. dec 2008, 15:42

Grundet nyt forum til netop netværk, bliver denne tråd flyttet til den nye lokalitet. :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Re: Mobil Bredbånd (HUAWEI E220 / TDC) / 8.10 - PINkode slås fra

Indlægaf gasolin » 2. mar 2009, 18:44

Du kan da ikke kalde dit apn (adgangspunkt) for internet det hedder det ikke (korrigere mig gerne hvis apn rent faktisk hedder internet) mit hedder bredband.tre.dk eller data.tre.dk (udbyder http://www.3.dk) men hvad dit hedder ved jeg ikke. I med kortet i mobilen fjern pinkoden og sæt det i igen, jeg satte den ikke rigtig tilbage i modemmet, derfor virkede det ikke i første omgange. Jeg fandt selv jens's bloge om huawei E220 og ubuntu og efter et stykke tid fik jeg det til at virke. Der var bla nogen der glemte at sige navnet på mit connection name skulle hede 3 3G derfor ledte jeg og fandt jens's blog.

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Mobil Bredbånd (HUAWEI E220 / TDC) / 8.10 - PINkode slås fra

Indlægaf Warhawk » 2. mar 2009, 19:03

gasolin skrev:Du kan da ikke kalde dit apn (adgangspunkt) for internet det hedder det ikke (korrigere mig gerne hvis apn rent faktisk hedder internet)

Jo, det kan man da fordi det faktisk hedder "internet"
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Mobil Bredbånd (HUAWEI E220 / TDC) / 8.10 - PINkode slås fra

Indlægaf soundpartner » 2. mar 2009, 19:20

gasolin skrev:Du kan da ikke kalde dit apn (adgangspunkt) for internet det hedder det ikke (korrigere mig gerne hvis apn rent faktisk hedder internet) mit hedder bredband.tre.dk eller data.tre.dk (udbyder http://www.3.dk) men hvad dit hedder ved jeg ikke. I med kortet i mobilen fjern pinkoden og sæt det i igen, jeg satte den ikke rigtig tilbage i modemmet, derfor virkede det ikke i første omgange. Jeg fandt selv jens's bloge om huawei E220 og ubuntu og efter et stykke tid fik jeg det til at virke. Der var bla nogen der glemte at sige navnet på mit connection name skulle hede 3 3G derfor ledte jeg og fandt jens's blog.

Nu er dette ikke på nogen måde for at svine dig til eller noget men jeg vil alligevel skrive dette fordi det er noget der af og til pisser mig af, og nu faldt jeg lige over dig.
Der er stor forskel på de forskellige udbydere og der ER rent faktisk flere der bruger et apn der hedder "internet".
En af de ting der er fedt ved dette forum er at alle kan hjælpe efter evne, men jeg kunne af og til godt tænke mig en smule kvalitetskontroll. Jeg siger ikke jeg har svarene på alt (nærmest tvært imod) men jeg bliver af og til agressiv når man ser råd som ikke er rigtige eller som af og til er direkte forkerte.
Det pisser mig faktisk af og til ret meget af at folk de kommer og blander sig i emner som de ikke har viden nok til at blande sig i.
vi har et forum hvor der kommer mange totalt uvidende personer ind. Jeg var selv en af dem for et stykke tid siden, og som ny er det virkelig fustrerende at få hjælp som så rent faktisk ender med at fucke ens computer mere op end den var i forvejen. derfor vil jeg her (jeg tror jeg har skrevet det før, og vil nok gøre det igen i fremtiden) bede dig samt alle andre om at overveje om det rent faktisk er en løsning i kommer med, eller bare er noget som i tror uden egentlig at vide det.
i dette eksempel der hiver du fat i en old gammel tråd, og laver en post som hverken kommer med en løsning, eller bidrager til en.
Trådens tittel indeholder bogstaverne TDC og ja TDC bruger rent faktisk et apn der hedder internet.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster