Trådløs hensyn?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Servet
Indlæg: 40
Tilmeldt: 14. sep 2008, 14:15

Trådløs hensyn?

Indlægaf Servet » 5. okt 2008, 14:46

Er der noget jeg burde passe på når jeg kigger efter en trådløs forbindelse (usb) til bærbar. F.eks. 3, Tdc, Telia osv :b

& er der noget jeg burde passe på med når jeg skal bruge trådløst net på Ubuntu?

(Har forresten ikke bærbar på mig, men vil gerne købe trådløst inden den kommer hjem fra reperation :))

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Trådløs hensyn?

Indlægaf soundpartner » 5. okt 2008, 15:51

Servet skrev:Er der noget jeg burde passe på når jeg kigger efter en trådløs forbindelse (usb) til bærbar. F.eks. 3, Tdc, Telia osv :b

& er der noget jeg burde passe på med når jeg skal bruge trådløst net på Ubuntu?

(Har forresten ikke bærbar på mig, men vil gerne købe trådløst inden den kommer hjem fra reperation :))

Det er ikke altid lige let.
hvis du får det store gamle usb-modem (huawai 220) så er det halvnemt, men de er lidt svære at få fra udbyderne da de er gået over til nyere og mindre modems.
jeg har et huawei E-180 fra tdc som jeg fik brugt en weekend på at få til at virke (og nu virker det).

generelt så er 3's net en smule hurtigere end tdc's. men til gengæld er 3 nogle narhoveder der vil gøre alt for at tage røven på dig, og hvis du får brug for support så er 3's support ret ringe.

Mit valg faldt på tdc da jeg går mere op i service og stabilitet end hastighed (har 10/10 mbit hjemme)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster