TightVNC

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Gonz
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. nov 2006, 16:35
Geografisk sted: Aalborg

TightVNC

Indlægaf Gonz » 21. nov 2006, 12:14

Hej.

Glædeligt med et dansksproget ubuntu forum, jeg formulere mig bedst på mit modersmål :)

Jeg er helt ny på Linux platformen men da jeg fik en aldrene laptop forærene måtte det prøves.

Jeg har installeret Xubuntu Edgy på den, jeg har nu overvunden de første små problemer og vil gerne have sat TightVNC op så jeg kan fjernstyre min WinXP maskine.
Jeg har installeret de, så vidt jeg kan se, nødvendige pakker via Synaptic - pakkehåndtering.

tightvncserver
xtightvncviewer

men tightVNC dukker ikke op under Applications som jeg havde ventet.

Der er jo sikkert en eller anden grundlæggende ting jeg ikke har fod på endnu men hvad? er det ikke installeret eller skal jeg selv ligge den ind i Applications?

på forhånd tak..
-- Gonz

ondope
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. nov 2006, 14:14
Geografisk sted: Odense

TightVNC

Indlægaf ondope » 21. nov 2006, 14:18

Ja, du skal selv starte xtightvncviewer fra alt+f2 eller lave et menupunkt selv med XFCE's menu editor, men du behøver ikke tightvncserver da det er XP du vil fjernstyre og ikke ubuntu.

Husk at åbne port 5900 på xp maskinen (er det lokalnetværk?)

Gonz
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. nov 2006, 16:35
Geografisk sted: Aalborg

TightVNC

Indlægaf Gonz » 21. nov 2006, 21:46

Takker, jeg fik den ind med menu editor, sidder systemet 100% på alle de kataloger- acessories, games, graphics osv. ?

Det er foreløbig lokalt det skal virke og det gør det :)
-- Gonz

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster