WIFI kobler fra meget ofte Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
vovsen
Indlæg: 432
Tilmeldt: 25. sep 2009, 21:01
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

WIFI kobler fra meget ofte

Indlægaf vovsen » 11. jun 2021, 11:11

Hej Forum.
Sidder lige med 'chefens' computer, hvor wifi forbindelsen slår fra hele tiden efter få sekunder.
Den kører på 64 bit version 20.04, som i øvrigt ikke har det for godt.
Kunne trænge til nogle "hoved"-pine kommandoer (jeg bare ikke kender, da jeg jo kun er 'bruger' af Ubuntu.

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: WIFI kobler fra meget ofte  Emnet er løst

Indlægaf Klaus Rasmussen » 11. jun 2021, 11:28

vovsen skrev:Sidder lige med 'chefens' computer, hvor wifi forbindelsen slår fra hele tiden efter få sekunder.

Lad os se:

Kode: Vælg alt

lspci | grep Network

vovsen skrev:Kunne trænge til nogle "hoved"-pine kommandoer (jeg bare ikke kender, da jeg jo kun er 'bruger' af Ubuntu.

Du er nødt til at være mere specifik. :)

PS Flytter lige tråden til Netværk.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Brugeravatar
MikeDK
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. nov 2006, 15:50
IRC nickname: MikeDK
Geografisk sted: København Ø

Re: WIFI kobler fra meget ofte

Indlægaf MikeDK » 11. jun 2021, 15:36

Jeg tænker på om det er Broadcom Wifi der er begynder at være problemer med YET again. Tilbage i 200X årene var det gerne Broadcom wifi chipsene der lige skulle moddes igennem en Microsoft driver. Men HVIS det er Broadcom, så ligger driverne i repo, Så check med synaptic om der er den driver til lige præcis din model. Ellers er det

Kode: Vælg alt

apt-cache search broadcom


Klaus Rasmussen skrev:
vovsen skrev:Sidder lige med 'chefens' computer, hvor wifi forbindelsen slår fra hele tiden efter få sekunder.

Lad os se:

Kode: Vælg alt

lspci | grep Network

vovsen skrev:Kunne trænge til nogle "hoved"-pine kommandoer (jeg bare ikke kender, da jeg jo kun er 'bruger' af Ubuntu.

Du er nødt til at være mere specifik. :)

PS Flytter lige tråden til Netværk.
HP EliteBook 8560w | Intel Core i7-2670QM (2,23Ghz) | BogoMIPS: 4390.05 | 6MB L3 |
NVIDIA GF108GLM [Quadro 1000M] | 8GB Ram |
Kubuntu 14.04 æder hvad den får serveret, Kubuntu 20.04 OG Kubuntu 20.10 vil den slet ikke boote overhovedet.

vovsen
Indlæg: 432
Tilmeldt: 25. sep 2009, 21:01
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Re: WIFI kobler fra meget ofte

Indlægaf vovsen » 15. jun 2021, 17:52

Undskyld for manglende svar.
Der skete så dét, at 'panikken' bredte sig, hvorfor jeg 'bare lige' skulle lave sikkerhedskopi af postkassen (Thunderbird) [4,9GB] og så hendes foto og andet 'strik'.

Det lykkedes, næsten uden problemer, med direkte kopi af filerne i ".thunderbird" (xxxx.default og profiles.ini) som smækkes ind lige efter en teststart af posten.

Jeg skulle så lige lave en multiboot usb-pind, hvilket gik fint, til den skulle bruges (ak nej).
Så fik en anden stick U20.04 på, og som virkede.
Da der var problemer med pladsen (W10 & U20.04) sløjfede jeg W10 ved at bede om sletning af disk og ny inst af U.

Partitionsgymnastikken med / og /home på separate partitioner må vente lidt. Heldigvis installeres alle benyttede programmer automatisk på chefens maskine.

Joh der var andet end havearbejde i weekenden. ;-D

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot] og 0 gæster