Booter uden netværksopsætning

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Helge8800
Indlæg: 32
Tilmeldt: 21. jan 2015, 15:35

Booter uden netværksopsætning

Indlægaf Helge8800 » 15. feb 2015, 16:01

Jeg har installeret Ubuntu Desktop 14.04.1 LTS fra Mini CD og det trådløse netværk virker ikke ordenligt. Ved opstart af maskinen ventes der på 'network configuration' i 1 1/2 minut og så bootes der 'without network confuration'. Ved Desktop går der 2 1/2 minut, så vises netværksikonet på menulinien og derefter er trådløst netværk tilsluttet.
Jeg ved ikke om dette link er relevant:

http://paste.ubuntu.com/10239377/

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Booter uden netværksopsætning

Indlægaf Klaus Rasmussen » 15. feb 2015, 16:57

Har du set om der er yderligere drivere til kortet: Broadcom Corporation BCM4318?

Hvis ikke, så prøv at køre denne:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install firmware-b43-installer

PS. Skal køres med kablet netadgang.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Helge8800
Indlæg: 32
Tilmeldt: 21. jan 2015, 15:35

Re: Booter uden netværksopsætning

Indlægaf Helge8800 » 15. feb 2015, 17:54

Klaus Rasmussen skrev:Har du set om der er yderligere drivere til kortet: Broadcom Corporation BCM4318?

Hvis ikke, så prøv at køre denne:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install firmware-b43-installer

PS. Skal køres med kablet netadgang.


Nu er jeg på den, kører terminalen noget i baggrunden?

irma@irma:~$ sudo apt-get install firmware-b43-installer
[sudo] password for irma:
E: Kunne ikke opnå låsen /var/lib/dpkg/lock - open (11: Resursen midlertidig utilgængelig)
E: Kunne ikke låse administrationsmappen (/var/lib/dpkg/), bruger en anden proces den?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Booter uden netværksopsætning

Indlægaf AJenbo » 15. feb 2015, 17:57

Hvis systemet er i gang med at installere opdateringer i baggrunden kan det være årsagen, eller hvis du ellers er i gang med at installere noget eller køre Synaptic på samme tid. Ellers så prøv lige at genstart så slukke alle låse blive opgivet.

Helge8800
Indlæg: 32
Tilmeldt: 21. jan 2015, 15:35

Re: Booter uden netværksopsætning

Indlægaf Helge8800 » 15. feb 2015, 18:21

AJenbo skrev:Hvis systemet er i gang med at installere opdateringer i baggrunden kan det være årsagen, eller hvis du ellers er i gang med at installere noget eller køre Synaptic på samme tid. Ellers så prøv lige at genstart så slukke alle låse blive opgivet.


Ja, det ser sådan ud :( Terminalen er gået i stå ved 'Sætter ttf-mscorefonts-installer op' og det kan jeg ikke komme ud af, hverken ved at dræbe den kørende proces eller genstarte computeren. Hvis jeg kører sudo dpkg --configure -a går den igen i stå ved mscorefonts-installeren. Det egentlig en skam, for 14.04.1 LTS DVD'en installerer både Flash Player og det trådløse netværk uden problemer, men når man bruger Mini CD'en er der problemer.

Nu geninstallerer jeg systemet og kommer tilbage.... Foreløbig tak.

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Booter uden netværksopsætning

Indlægaf Ivan » 15. feb 2015, 18:30

Helge8800 skrev:Ja, det ser sådan ud :( Terminalen er gået i stå ved 'Sætter ttf-mscorefonts-installer op' og det kan jeg ikke komme ud af, hverken ved at dræbe den kørende proces eller genstarte computeren. Hvis jeg kører sudo dpkg --configure -a går den igen i stå ved mscorefonts-installeren.


Den har jeg også bøvlet med mange gange, så undlader at installere den.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Booter uden netværksopsætning

Indlægaf AJenbo » 15. feb 2015, 18:39

Du skal godkende Microsoft licensen for at afslutte installationen af ms fontene. Hvis du installere via terminalen skal du bruge tabulator og enter / mellemrum til at navigere rundt med.
Hvis du kører det grafiske skulle det være til at gøre med musen, men tjek om den er kommet op bag ved et andet vindu.

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Booter uden netværksopsætning

Indlægaf Ivan » 15. feb 2015, 18:45

Når jeg har haft problemerne er det når der hentes de forskellige fonte hjem og ikke på grund af licensen.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster