Ingen upload - Waoo - afrunding

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Ole Mose
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21. apr 2009, 00:11

Ingen upload - Waoo - afrunding

Indlægaf Ole Mose » 8. jul 2014, 21:23

For nogle dage siden søgte jeg hjælp til at finde ud af, hvorfor jeg ikke kunne uploade gennem vores nye Waoo forbindelse. Alle windows maskiner, hvade ikke nogle problemer. Det var kun Linux, der gav problemer.

I tråden blev jeg ramt af panik i forbindelse med andre brugeres velmente forsøg på at hjælpe mig. Det beklager jeg helt oprigtigt.

Jeg vil lige fortælle, hvad der er sket siden. Vores leverandør Verdo, havde nogen skepsis over for mit problem i og med at deres net fungerede fint med Windows computere.
Jeg forsøgte med flere linuxdistroer - og alle havde det samme problem. De har også samme kerne, så det ville have overrasket mig, hvis nogen af dem havde fungeret. Da jeg installerede Windows på min computer, fungerede det fint. PC BSD, der er sin egen - altså med en speciel kerne - fungerede heller ikke.
En af mine drenge opdagede, at man heller ikke kunne uploade f.eks. billeder fra vores Android telefoner gennem udbyderen. Jeg tror det gjorde udslaget hos Verdo. Et er at bruge ressourcer på enkelte "sære" linuxbrugere, noget andet er, at man har et net, der ikke fungerer sammen med Android. :)
Min konklussion var, at problemet lå efter det kabel, der forbinder mig med Verdos box.
Verdo havde taget problemet seriøst og i dag havde de besøg af en level 3 - supporter, der opstillede en Linux maskine til test (Ubuntu 14.04). De oplevede det samme som mig og derefter gik det stærkt.
Gennem leverandøren af de bokse, der sidder hos os kunder, blev de rådet til at opdatere softwaren. :) Da det var gjort, havde jeg endelig fuld internet fra alle maskiner. :)

Sagen er at min boks er en ny type, som er blevet installeret gennem de sidste 5-6 måneder. Det forklarer hvorfor, andre Waoo kunder, der bruger Linux ikke har oplevet, det jeg har.

Jeg er lidt træt af at have brugt så meget tid på, at påpege et problem og vente på at få en løsning. På den anden side set, er jeg glad for at have den hurtige forbindelse jeg nu endelig har fået.
Verdo beklagede faktisk også, at de ikke havde taget mig seriøst nok i begyndelsen. Så mere kan man næsten ikke forlange.

Så sådan endte det. Igen tak til alle der har forsøgt at give mig en hjælpende hånd herinde. Det her var en umulig opgave at løse ude fra.
Mvh
Ole Mose
Vild med Open Source
osmagasinet.dk

martin joergensen
Indlæg: 293
Tilmeldt: 12. maj 2014, 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Ingen upload - Waoo - afrunding

Indlægaf martin joergensen » 8. jul 2014, 21:44

Dejligt det hele endte godt :D

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Ingen upload - Waoo - afrunding

Indlægaf Ivan » 8. jul 2014, 21:52

Thumbs up (all ten of them)
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ingen upload - Waoo - afrunding

Indlægaf thj01 » 9. jul 2014, 06:49

Det er desværre et gammelkendt problem. Jeg havde et lignende problem med sydbank, som heller ikke troede på mig... indtil de for at få fred testede med deres egen Ubuntu installation.

Derefter brugte de to dage på at løse problemet... som ikke blev løst.


Det glæder mig at du har fået løst problemet... og det glæder mig at der er så meget samlet viden her på Ubuntudanmark.dk og folk der gerne vil dele den, at vi faktisk kunne give dig ammunition til at gå videre med sagen. Håber de er mere lydhøre næste gang ;)
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster