vis side ved login op ap?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
edina
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. aug 2010, 17:19
IRC nickname: Edina

vis side ved login op ap?

Indlægaf edina » 22. jun 2014, 17:03

Hey

Mange netværk har sådan en default side som de viser når man logger på,
det kan være en tilmelding ovs

Men hvordan får man ubuntu til at henvise til sådan en lokal side .når en
bruger logger på min AP ?

martin joergensen
Indlæg: 293
Tilmeldt: 12. maj 2014, 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: vis side ved login op ap?

Indlægaf martin joergensen » 22. jun 2014, 17:28

Det er ikke noget man bare kan gøre,
Fordi nogen logger på dit Access point bliver brugeren ikke tvunget ind på en side.

Det du skal kigge på er en hotspot løsning, hvor for eksempel bruger skal oprette sig på en "hotspot side" før han kan bruge internettet.

Denne løsning bruger hoteller og mange andre

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: vis side ved login op ap?

Indlægaf zob » 22. jun 2014, 17:39

Eftersom du spørger til ubuntu, er det så noget der kun skal foregå på en bestemt maskine som du har kontrol over (og som kører ubuntu)? Jeg synes næsten jeg kan fornemme at det skal ske for alle computere der logger på netværket og vi ved jo ikke om de kører ubuntu.

Jeg ville tro du enten skal have en enterprise router (evt. installere openwrt eller dd-wrt på den router du har).

Hoster du allerede den side du gerne vil vise på en web-server et sted? Eller hvilken side havde du tænkt dig (måske en ekstern som youtube, eller noget??)?

edina
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. aug 2010, 17:19
IRC nickname: Edina

Re: vis side ved login op ap?

Indlægaf edina » 22. jun 2014, 17:40

aaa ja, det var nok det jeg var ude efter ;) men det var
lige med at formulere det korrekt ;)

Det skal bruges på en tur på 10dage, hvor den der er med
skal sendes ind på en fælles side

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: vis side ved login op ap?

Indlægaf AJenbo » 22. jun 2014, 19:18

De sider fungere sådan at stadnart DNS serveren på netværket peger alle sider hen til den samme maskine. Når en browser så spørg denne maskine om at vise en side vil den sende et http 302 svar om at de skal gå til din info side. Det er så vigtig at din server er sat op så brugeren ikke cacher dit 302 eller dns svar så de igen kan se den side de ønsker når de ikke længere er på dit net værk.

Hvis du efterfølengende ønsker at brugeren skal kunne tilgå internettet via dit netværk skal du have DNS til at genkende at den allerede har omdiregeret maskinen ud fra MAC adressen (det er det der sker når man logger ind på et af disse netværk, dog har de også en firewall som blokere for internettet så man ikke blot omgår DNS serveren).

Så det du skal bruge er en DNS server, en web server og så sætte dem ind i indstillingerne for din router.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster