Telefon som hotspot...igen. Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
stratenrøver
Indlæg: 42
Tilmeldt: 31. okt 2010, 09:26
IRC nickname: Brotgaard

Telefon som hotspot...igen.

Indlægaf stratenrøver » 6. jul 2013, 10:56

Hejsa. Ja jeg har læst alle de andre indlæg om dette emne, men kan ikke finde et brugbart svar..
Mit problem består i at få Vicd til at forbinde til min telefon, som er sat op til hotspot. Det virker på bla. iPad, men som sagt ikke på min pc. Ligeledes kan jeg heller ikke forbinde til andet hotspot, her tænker jeg på et hotspot på en campingplads, derfor tænker jeg at man måske skal gøre noget specielt, når det er hotspot...?

stratenrøver
Indlæg: 42
Tilmeldt: 31. okt 2010, 09:26
IRC nickname: Brotgaard

Re: Telefon som hotspot...igen.

Indlægaf stratenrøver » 6. jul 2013, 11:05

Nu kom jeg skisme på. Jeg lurede DNS adressen på ipadén og skrev den ind på min pc og vupti...men hvad nu hvis jeg ikke havde haft den adgang...kan man så se den adr. nogen steder....?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Telefon som hotspot...igen.

Indlægaf AJenbo » 6. jul 2013, 11:25

DNS adressen burde blive udsendt via DHCP. Hvis jeg googler vicd finder jeg ikke noget godt (nej virkelig det er ikke på rådet) så går ud fra du mener WICD netværks håndtering, det er nok her problemet er, har du i stedet for søgt at bruge network manager/håndtering som er standart programmet. Der er ikke nogen forskelle mellem et HotSpot eller et hvilkensomhelst andet WiFi/trådløst netværk. Det er bare en betegnelse for et der er mere eller mindre offentlig tilgængelige.

stratenrøver
Indlæg: 42
Tilmeldt: 31. okt 2010, 09:26
IRC nickname: Brotgaard

Re: Telefon som hotspot...igen.  Emnet er løst

Indlægaf stratenrøver » 6. jul 2013, 12:40

Tak for svaret Ajenbo...jeg mente self. Wicd.. :) og jeg tror problemet var at jeg havde sat de generelle instillinger til at benytte globale DNS server..? men nu virker det.. :D

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Telefon som hotspot...igen.

Indlægaf AJenbo » 6. jul 2013, 16:22

Ok det giver mening.

stratenrøver
Indlæg: 42
Tilmeldt: 31. okt 2010, 09:26
IRC nickname: Brotgaard

Re: Telefon som hotspot...igen.

Indlægaf stratenrøver » 30. jul 2013, 06:45

Hvordan får jeg network manager til at fungere igen..? jeg skulle mene at jeg har hentet den igen.. :o

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Telefon som hotspot...igen.

Indlægaf AJenbo » 30. jul 2013, 13:28

Det er ikke noget jeg har rodet mig ud i, men du skal nok sørge for at fjerne wicd og sørge for at network-manager-gnome er installeret.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster