problem med usb modem, 12.04 Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
uglspil
Indlæg: 74
Tilmeldt: 9. dec 2011, 00:34
Geografisk sted: amager

problem med usb modem, 12.04

Indlægaf uglspil » 7. apr 2013, 01:36

Jeg sidder i Bolivia med et USB modem. Desvaerre kan jeg ikke faa etableret net-forbinelse.

Efter at have soegt lidt i forummet er jeg desvaerre ikke blevet meget klogere. Jeg kan se at Buddig anbefaler:
"En anden mulighed kan måske være at installere windows driveren til modemet med ndiswrapper."
her: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=16890

Men jeg forstaar ikke hvad han mener. USBén kommer med nogle .exe filer, som ogsaa er installeret paa windows PC, hvor det virker.

Jeg kan se at det finder nettet, men vil ikke koble op. Det nemmeste er nok at forklare det med billederne herunder ;)

tigo1screen-dump.png
tigo1screen-dump.png (38.42 KiB) Vist 505 gange


tigo-con-screen-dump.png
tigo-con-screen-dump.png (51.21 KiB) Vist 505 gange


Oplysninger indtastet i ´Redigerer Tigo forbindelse (billede 2) har jeg fra forbindelsesinformationen via windows
Haaber I kan hjaelpe.

Blfriis
Indlæg: 445
Tilmeldt: 3. nov 2009, 10:50
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Re: problem med usb modem, 12.04

Indlægaf Blfriis » 7. apr 2013, 15:40

Jeg har selv haft problemer med mobil bredbånd i flere tilfælde, jeg har dog erfaret at hvis jeg starter en live session, altså prøve ubuntu uden at installere, og det mobile bredbånd virker der så skal man bare installere med usb pennen sat i, så virker det også bagefter..
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php

uglspil
Indlæg: 74
Tilmeldt: 9. dec 2011, 00:34
Geografisk sted: amager

Re: problem med usb modem, 12.04  Emnet er løst

Indlægaf uglspil » 28. maj 2013, 14:00

fandt en anden usb modem fra en anden udbyder, hvor der fulgte installationsfiler til Linux med. vupti!

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: problem med usb modem, 12.04

Indlægaf AJenbo » 28. maj 2013, 14:50

Det med at installere Windows driveren fungere kun ved trådløst netværk og ikke modemmer.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster