Net problem

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
RAF_Loke
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2007, 23:11
Geografisk sted: Bornholm

Net problem

Indlægaf RAF_Loke » 20. mar 2013, 09:12

Hej.

Har et underligt netværks problem som jeg håber en eller anden har en løsning på.

Jeg er ikke istand til at synkronisere dropbox, sende mails, gå ind på følgende side, facebook, endomondo. com, qxl.dk, cafepress.com, skat.dk kan jeg godt gå ind på men lige så snart jeg vælger årsopgørelse eller lignede hænger det. Kommer ikke videre. Da jeg igår forsøgte at oprette denne tråd kunne jeg godt komme ind på og logge på forummet, men lige så snart jeg klikket "Udfør", fik jeg besked om at serveren var nulstillet.
Dr.dk og andre almindelige side er der ingen problemer med, jeg kan også modtage mails bare ikke sende. Skal siges at jeg bruger one.com's webmail.
Alt dette gælder for samtlige Linux pc'er Ubuntu 10.04, 12.04 og Linux Mint 11.
Jeg har så forsøgt med en anden internet browser end Firefox. Installeret Epiphany, men fik samme resultat.

Tog så min 12.04 med på arbejde og der fungeret alt fint. Ergo ingen problem med OS eller Browser.

Mine 2 ældste sønner, har begge 2 en Win7 og bruger Crome, de har intet problem med noget som helst. Så ergo er der heller intet galt med modem eller router, som jeg i øvrigt har genstartet flere gange.

Må indrømme at jeg pt. er på bar bund.
Nogen forslag?
Loke
| Manjaro & 12.04 |

RAF_Loke
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2007, 23:11
Geografisk sted: Bornholm

Re: Net problem

Indlægaf RAF_Loke » 20. mar 2013, 21:04

En lille opdatering.
Alt virker fint når jeg går uden om den trådløse router. Men stadigt underligt at det kun er Linux maskinerne :?
Loke
| Manjaro & 12.04 |

Svante

Re: Net problem

Indlægaf Svante » 21. mar 2013, 09:53

RAF_Loke skrev:En lille opdatering.
Alt virker fint når jeg går uden om den trådløse router. Men stadigt underligt at det kun er Linux maskinerne :?

Så kan det måske have noget at gøre med håndteringen af dns-opslag, kunne jeg forestille mig, men jeg "skyder fra hoften".
Måske andre kan bekræfte dette?

RAF_Loke
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2007, 23:11
Geografisk sted: Bornholm

Re: Net problem

Indlægaf RAF_Loke » 22. mar 2013, 08:14

Tro jeg vil forsøge med en nulstilling af routeren.
Loke
| Manjaro & 12.04 |

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster