Om Ubuntu Danmark Marketing

Spred ordet om Ubuntu :-)
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Om Ubuntu Danmark Marketing

Indlægaf Pihl » 18. maj 2008, 12:11

Marketingsgruppen er ofte den gruppe, som nye engagerede Ubuntubrugere starter med at bidrage til. Det kræver ikke nødvendigvis nogen teknisk indsigt at sprede ordet om Ubuntu, og her er der plads til alle evner, så længe man bare har lysten og gå-på-modet til at lave noget for Ubuntu.

Hvis du har noget helt specifikt, som du gerne vil lave for at sprede ordet om Ubuntu, så lav gerne en post om det, så kan vi diskutere det, og du kan se, om der er andre med på ideen. Ellers kan du altid tage fat på disse ting:

    Bruge vores artwork rundt omkring på nettet
    Skriv om Ubuntu på din blog og andre steder
    Få bloggere og andre skribenter til at bruge vores artwork
    Hjælp Ubuntubrugere på andre forums eller hjælp dem hen til vores forum
    Hjælp den internationale Marketingsgruppe
    Se på https://wiki.ubuntu.com/MarketingTeam om der er noget vi kan bruge på dansk.
    Lav dansk materiale som kan printes ud eller distribueres via nettet.
    Kan du se, at en hjemmeside mangler en guide til sætte noget bestemt op i Ubuntu, så send dem en udførlig guide til hvordan man gør det, eller lav en på forummet og giv dem et link. Lav guiden endnu mere udførlig en Windows og Mac guiden :)

... Og meget meget mere.

Blot husk at du faktisk bliver en ambassadør for Ubuntu, når du henvender dig til andre. Derfor:

    Vær høflig og venlig
    Tag Nej for et nej
    Bliv aldrig hidsig (hvis andre flamer dig eller Ubuntu). Bevar altid hovedet koldt.
    Rak ikke ned på Windows. Ubuntu skal ikke defineres negativt i forhold til andre styresystemer, men positivt i forhold til hvad det selv kan og er.
    Vær ærlig. Snak gerne om problemerne hvis de er relevante for brugeren. Hvis du er uærlig, får folk forkerte forventninger.
    Hvis du ikke kender svaret på et spørgsmål, så led dem herind eller til ubuntuforums.org i stedet for at give halv-forkølet svar
    Vær høflig og venlig!

skift-til-ubuntu.dk ;)

http://wiki.ubuntu-dk.org/Marketing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Om Ubuntu Danmark Marketing

Indlægaf Christian.Arvai » 31. maj 2008, 14:35

i mangel på bedre , starter jeg . ( jeg er ikke særlig kreativ på dette område , så skriv ind med dine ideer !! )
jeg har sat ubuntulogo på min gmail , og standartunderskriften ser sådan ud :


Open your mind . Use open source

http://www.skift-til-ubuntu.dk
--
Med Venlig Hilsen
Christian Arvai


jeg tror at man skal satse på den helt unge generation , de er ikke så "åh det skal være windows", mine egne børn lærer ubuntu forbløffende hurtigt = nye brugere fremover
jeg sørger for at der er mange nye spil fra tilføj-fjern , og at hjælpe børnenes venner når de skal prøve ubuntu for første
gang , det er også sjovt at se deres udtryk i hovedet , når de ser de mange spil , hentet fra tilføj-fjern .
jeg prøver også at fortælle om ubuntu og linux på mit arbejde , men det skal man regne med giver diskussion , med dem
der er til vista , så tag det roligt og smil af dem ( de ved jo ikke bedre :wink: ) . desuden er der nogle der er vista freaks
( aner ikke hvorfor , jeg har haft det og vil ikke have det mere ) , og det kan godt blive en hed debat hvis man man møder dem , ( jeg giver mig heller ikke ) ,
så lad være med at diskutere med disse typer , vi bliver ikke enige alligevel :lol: .

med hensyn til guides . jeg gerne hjælpe hvis der er nogle herinde , der har spil der virker i wine , og er interresseret i at lave en guide om løsningen på installeringen ,
jo flere guides der er ( selvfølgelig også om andet en spil ) , jo flere nye brugere vil skifte helt til linux , det er derfor også i emnet guides , alt jeg tror vi skal øge indsatsen .

og skriv lige ind med jeres ideer tak !
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Om Ubuntu Danmark Marketing

Indlægaf Christian.Arvai » 3. okt 2008, 11:37

Hvis du har noget helt specifikt, som du gerne vil lave for at sprede ordet om Ubuntu

som de fleste af jer nok ved, fik vi spredt ordet om Ubuntu i ekstra bladet:
viewtopic.php?f=12&t=3805

effekten af artiklen var ret tydelig og resulterede i en hel del nye medlemmer, men den holder jo desværre ikke evigt, så hvis der evt skulle være andre, der har
ideer til hvordan vi får nævnt Ubuntu i medierne, må i meget gerne kontakte forumets Redaktør-Team, så hjælper vi gerne med det :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Om Ubuntu Danmark Marketing

Indlægaf eitreach » 3. okt 2008, 14:27

Mht. målgruppe, så synes jeg at der er for mange faldgruber i kun at fokusere på den unge generation. De mennesker er allerede teknisk erfarne - sådan da, med computere, og har hovedsageligt dannet sig en mening, om Windows. Det er sværere at få dem til at skifte, end folk som ikke er så 'kræsne'.

Gamere, er også en stor del af den unge generation - og der har Ubuntu stadig noget at hente.

Jeg siger ikke at vi ikke skal fokusere på dem - men mere at vi ikke bør putte alle vores æg i samme kurv. Jeg har haft god erfaring med.. Eh, middelaldrene (af mangel på bedre beskrivelse..) mennesker. De har bare ikke nær så mange fordomme. Men vi er sgu meget heldige med Ubuntu.. Der er altid et eller andet som kan lokke en eller anden til at prøve det - jeg tror at Compiz bliver en rigtig stor del igen, når 0.7.7 kommer med Ibex.

Bare se på den gode Christian - han har allerede fået den næste generation på Ubuntu-vognen. :P
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Om Ubuntu Danmark Marketing

Indlægaf Christian.Arvai » 9. jan 2009, 16:54

Dette er måske lidt "offtopic" i forhold til selv titlen, men alligevel drejer det sig på en måde om at sprede budskabet om Ubuntu.


Min knægt kom hjem med en kontaktbog om at han ikke havde fuldt undervisningen.
Han skulle have haft dataundervisning, men blev så træt af at windows er noget lort, at han nægtede at bruge det og sagde at de skulle skifte til ubuntu .

Som forældre læste og tænkte jeg selvfølgeligt over beskeden fra skolen, hvorefter jeg sendte dette svar (kopi af mail til skolen) :
Jeg har fået en besked via Mikkel´s kontaktbog om at han ikke har
deltaget i dataundervisningen, jeg har ikke lige tid til at skrive
dette som alm. svar i kontaktbogen, så derfor denne mail som i meget
gerne må videresende til hans lærer.



------------------------------


Jeg har læst jeres besked om Mikkel´s dataundervisning og det er
selvfølgeligt ikke i orden at han nægter at deltage i undervisningen,
hvilket vi også har sagt til ham.

Men jeg kan faktisk godt forstå hvorfor han gør det. Her i familien er
vi vandt til Ubuntu og open source, så det at blive plantet bag en
windows pc i 1 time, ville få selv mig til at gå fra undervisningen.
Jeg har som forældre lagt mærke til at der er mange børn i klassen
der, når de besøger os efter skole, synes at styresystemet Ubuntu er
bedre end det de kender hjemme fra (læs Windows) - der er mange flere
muligheder i Ubuntu og en masse gratis spil og programmer (lovligt),
og jeg vil opfordre jer til at kigge på det strålende eksempel som
Tønder kommune har vist - efter lærernes eget udsagn har de fået et
bedre undervisningsgrundlag og flere muligheder i dagligdagen. Udover
det har kommunen sparet en masse penge på div. licenser, som nu kan
bruges på at købe nye pc´er til undervisningen.




PS: Såfremt i er interesseret kan i kontakte mig privat, så skal jeg
gerne finde mere materiale frem.


--------------------------------------




--
Med Venlig Hilsen
Christian Arvai


Så nu er jeg spændt på hvad de svarer :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ubuntu Danmark Marketing"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster