ClamAV (LØST) Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

ClamAV (LØST)

Indlægaf Spotten » 15. sep 2009, 14:44

Hejsa.

Jeg har lige installeret clamav samt nautilus-clamscan og nu har jeg så også installeret clamtk, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan man holder viruslisten opdateret i programmet?

De der virus definationer.

På forhånd tak.

Her kan i se hvad jeg mener:

http://peecee.dk/upload/view/191555
Senest rettet af Spotten 17. sep 2009, 02:50, rettet i alt 1 gang.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: ClamAV

Indlægaf soundpartner » 15. sep 2009, 19:56

Spotten skrev:Hejsa.

Jeg har lige installeret clamav samt nautilus-clamscan og nu har jeg så også installeret clamtk, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan man holder viruslisten opdateret i programmet?

De der virus definationer.

På forhånd tak.

Her kan i se hvad jeg mener:

http://peecee.dk/upload/view/191555

først vil jeg lige høre hvad du vil med clamav....
grunden til at jeg spørger er at de eneste virus den kan finde de vil ikke påvirke din ubuntumaskine. hvad værre er så vil den af og til reagere på at du installerer ganske fine ubuntupakker som er 100% virusfri, men den vil påstå at det er en virus.

med andre ord, med mindre du kører en større mailserver, eller en maskine der er lagerhotel for en masse windows-maskiner så er det spild af systemresourser at lege med clamav
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: ClamAV

Indlægaf thomasjohansen » 15. sep 2009, 22:27

her er lidt om ClamAV:

https://help.ubuntu.com/community/ClamAV



Men som soundpartner siger så er der ikke rigtig nogen grund til at have et antivirus program kørende medmindre din ubuntu agerer som mailserver/filserver for andre (windows) pc'er eller lign.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: ClamAV

Indlægaf Spotten » 15. sep 2009, 22:33

Det sker jeg henter filer fra andre windows maskiner, eller windows eksterne drev, så jeg vil bare sikre mig når jeg henter ting fra andre, at der ikke kommet noget skidt med, det er såmænd alt! :-)

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: ClamAV

Indlægaf Stra » 16. sep 2009, 08:52

Spotten skrev:Det sker jeg henter filer fra andre windows maskiner, eller windows eksterne drev, så jeg vil bare sikre mig når jeg henter ting fra andre, at der ikke kommet noget skidt med, det er såmænd alt! :-)
De virusser du evt. ville få med, vil ikke kunne aktiveres på din ubuntu maskine, da de kun kan aktiveres på windows filsystemet.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: ClamAV

Indlægaf Spotten » 17. sep 2009, 02:47

Stra skrev:
Spotten skrev:Det sker jeg henter filer fra andre windows maskiner, eller windows eksterne drev, så jeg vil bare sikre mig når jeg henter ting fra andre, at der ikke kommet noget skidt med, det er såmænd alt! :-)
De virusser du evt. ville få med, vil ikke kunne aktiveres på din ubuntu maskine, da de kun kan aktiveres på windows filsystemet.

stra


Nå ok, jamen så fjerner jeg det da bare igen :-)

Tak for informationen.

Kiki
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. nov 2017, 02:40

Re: ClamAV (LØST)

Indlægaf Kiki » 4. nov 2017, 02:54

Soundpartner, nu kan jeg se at du skriver lagerhotel. I hvilken forstand? Altså på samme måde som f.ek.s facebook opbevarer deres servere i en hal?

Der er også de fysiske former for lagerhotel, som selvfølgelig kommer til at indgå under en helt anden kategori, men hvis f.eks. en software virksomhed foretager en erhvervsflytning, har de ofte brug for at have en del af deres udstyr opbevaret på et fysisk lagerhotel:

Lagerhotel

Har I behov for opmagasinering af kontorinventar, udstillingsmateriel eller noget helt tredje? Vi har helt sikkert de rigtige faciliteter. Partner & Co råder nemlig over et 2.500 m² lagerhotel, der er fuldt alarmsikret.

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: ClamAV (LØST)

Indlægaf Klaus Rasmussen » 4. nov 2017, 03:37

Hej Kiki og velkommen til forum.

Du skriver dog i en 8 år gammel tråd?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ClamAV (LØST)

Indlægaf AJenbo » 4. nov 2017, 13:11

Det er efterhånden lang tid siden jeg har set soundpartner. Han var seneste aktiv i 2013...

Må sige det lugter lidt af spam at besvare en så gammel tråd med et link til et firma, som det første indlæg. Jeg har udskiftet linket med et citat istedet.
For dem der interesserer sig for SEO kan jeg lige tilføje at det ville resultater i en dårligere placering end hvis indlægget ikke hade været skrevet.

Det soundpartner har talt om må givet vis også være digitalt for du får nok ikke lige mulighed for fysisk at opbevare en Windows maskine inde i en Linux maskine, og det ville nok heller ikke relatere til virus scanning...

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster