Linux bærbar

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Carsten
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2007, 15:33

Linux bærbar

Indlægaf Carsten » 27. mar 2007, 14:57

Hvis jeg skal finde en god bærbar til at køre linux på, hvilken en skal jeg så vælge?

den er primært til skole brug, men den må også godt kunne arbejde lidt :wink:

det trådløse er alfa omega... og det driller jo for det meste...

temba
Indlæg: 34
Tilmeldt: 6. mar 2007, 18:03
Geografisk sted: København

Linux bærbar

Indlægaf temba » 27. mar 2007, 15:20

Prøv at checke denne side: http://linuxlaptops.com/

Eller google lidt.

Bemærk at jo mere avanceret din laptop er, jo flere funktioner kan du få bøvl med at få til at virke under k/ubuntu.

Jeg har selv en Lenovo med bl.a fingeraftrykslæser og en special tænd/sluk knap til bluetooth/trådløs. Det ser ud til at jeg kan få begge til at køre, men det kræver lidt 'original' tænkning :wink:

Når du skriver at den også skal kunne arbejde lidt...hvad mener du? Spil eller seriøs folding aktiviteter?? Hvis til spil, vil jeg primært anbefale en nVidia gfx kort/chip og derefter en ATI.

Inden du køber, så er du altid velkommen til at høre om visse dele er understøttet af k/ubuntu - måske ved vi det eller kan pege dig i den rigtig retning.

Held og lykke med købet!
I give good advice, I really do. I just wish I could follow my own words.

Carsten
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2007, 15:33

Linux bærbar

Indlægaf Carsten » 27. mar 2007, 15:26

Mange tak for hjælpen :D

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Linux bærbar

Indlægaf Wikzo » 27. mar 2007, 15:29

Hvis du skal bruge trådløst internet, skal du lige google det lidt først. Fx har jeg meget svært ved at komme online via trådløs på mit Broadcom-netværkskort. Vil jeg ikke anbefale ...
Billede

fas
Indlæg: 35
Tilmeldt: 26. feb 2007, 17:38
Geografisk sted: Nørresundby

Linux bærbar

Indlægaf fas » 27. mar 2007, 18:11

Meget enig med Wikzo....vælg kun en bærbar med broadcom trådløs, hvis du vil bruge lange aftener på at rykke håret ud på dig selv, mens du bander ndiswrapper og network-manager langt væk.

Også enig med temba...man kan godt få et ati-kort til at virke perfekt, men det kræver arbejde.

Jeg har hørt mange anbefale Thinkpads til linux, men de er selvfølgelig lidt dyrere end så meget andet.
Ubuntu 8.10, Ferrari 4005WLMi

Carsten
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2007, 15:33

Linux bærbar

Indlægaf Carsten » 28. mar 2007, 19:09


Svante

Linux bærbar

Indlægaf Svante » 29. mar 2007, 20:06

Jeg har en Thinkpad X40 og den kører perfekt.
IBM er bestemt et godt valg.

muraena
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. apr 2007, 09:35

Linux bærbar

Indlægaf muraena » 12. apr 2007, 09:44

Er der nogen, som har erfaring med Dell og Linux. Jeg skal snart have en ny maskine og overvejer at købe Dell igen...

Har selv tidligere kørt Linux på min Dell Inspiron 8600, men batterilevetiden var elendig i forhold til Windows, så jeg var nødt til at droppe Linux på den bærbare, da jeg er meget på farten.. Nogen idéer til hvordan man forøger batterilevetiden bortset lige fra de gængse råd med at mindske standby timeout etc..

Mvh Mads

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Linux bærbar

Indlægaf Ormen » 12. apr 2007, 17:50

Jeg har selv en Acer og en IBM, og der blev batterilevetiden forbedret med 50-75% ift. Windows. Så det problem tror jeg ikke er så udbredt mere :)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster