Fil-endelser

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Fil-endelser

Indlægaf Pihl » 19. mar 2007, 18:33

Hey folkens

Jeg har lige sat Ubuntu Edgy op til en total nybegynder, og hun er vildt begejstret fra starten. Simpelthen fordi, på trods af nogle startsvanskeligheder, at Ubuntu er mere logisk opbygget og nemmere at overskue for en ikke-computervant person.

Jeg har dog lige et spørgsmål. Jeg vil gerne kunne fjerne filendelserne, da de kun er med til at skabe mere forvirring for hende, og desuden risikeres, at der bliver ændret i dem med skade til følge.

Så hvordan i al verden fjerner jeg filendelserne? Har Googlet på det, men folk er (naturligvis) ikke specielt interesseret i at fjerne dem...

//Pihl

temba
Indlæg: 34
Tilmeldt: 6. mar 2007, 18:03
Geografisk sted: København

Fil-endelser

Indlægaf temba » 20. mar 2007, 21:16

Hej,

jeg må melde pas på dette spændende spørgsmål (ingen sarkasme) da jeg altid vil gerne se fil typen jeg har med at gøre og kan hellere ikke se en måde at gøre det på i konqueror (ja jeg kører kubuntu).

Hvis ikke det er gjort allerede, så kan du overveje at ændre hendes indstillinger så der vises ikoner/thumbnails frem for almindelig tekst ved detaljeret visning. På den måde identificere hun filtypen med et billede og forhåbentligt kan hun mentalt blokere det skriftlig filtype!

:?

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Fil-endelser

Indlægaf Pihl » 21. mar 2007, 08:40

Jep, jeg har heller aldrig selv haft brug for at fjerne de endelser, da jeg også foretrækker at have dem.

Men for en som hende er det fuldstændigtigt unødvendigt. Oh well, hun må leve med det... :P

Svante

Fil-endelser

Indlægaf Svante » 21. mar 2007, 17:59

Ja, det med ikke at kunne se filernes endelser eller efternavne om man vil, er noget værre Windows-fis :)

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 1 gæst