Automatisk kørsel af programmer på bestemte tidspunkter

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
niels
Indlæg: 50
Tilmeldt: 17. nov 2006, 11:46

Automatisk kørsel af programmer på bestemte tidspunkter

Indlægaf niels » 14. mar 2007, 10:58

Jeg har et program installeret kaldet SyncEvolution, som kan synkronisere Evolution med SyncML servere. Det fungere rigtig godt, men jeg skal selv køre programmet fra en konsol.

Er det ikke noget med at der noget der hedder 'chron' eller noget i den retning, som kan køre programmer på bestemte tidspunkter? Jeg ville så sætte det til at synkronisere en gang om dagen eller hver anden dag. Hvordan gøres dette?

Hvis det eksistere, hvad vil der så ske hvis jeg ikke er min computer tændt en eller flere dage eller ikke lige har den tændt når programmet er planlagt til at køre?

Hvis det ikke er muligt at få det automatiseret kan jeg så lave en 'Synkroniser'-knap et eller andet sted? Den skal køre programmet syncevolution med argumentet scheduleworld altså 'syncevolution scheduleworld'.

temba
Indlæg: 34
Tilmeldt: 6. mar 2007, 18:03
Geografisk sted: København

Automatisk kørsel af programmer på bestemte tidspunkter

Indlægaf temba » 16. mar 2007, 07:46

Hej, prøv at køre gnome-session-properties -> Startup Programs -> Add og så tilføj programmet med argumenter. Det gøre at programmet kører hver gang du starter din pc og er ligegyldigt hvis du har været i Rwanda i en uge.

Jeg bruger kubuntu men...Hvis du foretrækker en ikon, så prøv at højre-klikke på dit skrivebord og vælge at lave en ny link til et program. Du kan sikkert vælge at køre den i en terminal (måske bedre så du kan se hvis der dukker fejl op).

hardcorewizard
Indlæg: 40
Tilmeldt: 20. nov 2006, 19:58
Geografisk sted: Taastrup, Danmark

Automatisk kørsel af programmer på bestemte tidspunkter

Indlægaf hardcorewizard » 18. mar 2007, 16:40

cron er en mulighed, men som sagt kræver det at din pc er tændt. Cron sættes op fra konsollen, ved at eksekvere følgende:

Kode: Vælg alt

crontab -e

Du kan finde mere information om hvordan man sætter en crontab op her: http://en.wikipedia.org/wiki/Crontab

gaffa

Automatisk kørsel af programmer på bestemte tidspunkter

Indlægaf gaffa » 22. mar 2007, 18:54

Installér gnome-schedule gennem Synaptic. Det er en grafisk brugerflade til cron.

Du åbner den grafiske brugerflade under Programmer -> Systemværktøjer -> Skema.

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster