Flere skriveborder

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Flere skriveborder

Indlægaf Wikzo » 12. mar 2007, 14:25

Når jeg trykker på en af de fire virtuelle skriveborder i min genvej nederst til højre, kommer jeg ind på et tomt skrivebord. Alle fire er ens med samme ikoner og wallpaper; jeg har bare ikke samme vinduer åbent.

Mit spørgsmål er nu: Findes der nogen metode til fx at have fire forskellige baggrundsbilleder, eller er det en meget kompliceret affære?

:)
Billede

Baek
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. mar 2007, 16:55
Geografisk sted: København

Flere skriveborder

Indlægaf Baek » 12. mar 2007, 15:22

Jeg ved at man i hvert fald kan, hvis man bruger Beryl windows-manager (fås bl.a. med Automatix2 Bleeder). Jeg havde det slået til på et tidspunkt med Beryl, men slog det fra, da det sugede lige lovligt mange kæfter ud af mit stakkels grafikkort.
Med Beryl er det i "general options" under fanebladet: "desktop options"

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Flere skriveborder

Indlægaf Wikzo » 12. mar 2007, 15:51

Ok, vil jeg lige prøve senere (er på Windows nu); men hvis det suger for meget maskinkraft, må jeg nok lade være, da jeg har en bærbar computer. Tak for svaret.
Billede

temba
Indlæg: 34
Tilmeldt: 6. mar 2007, 18:03
Geografisk sted: København

Flere skriveborder

Indlægaf temba » 16. mar 2007, 07:41

Hej,

nu bruger jeg godt nok kubuntu, men sagen er sikkert den samme som med ubuntu.

Jeg går ind på system settings (kontrol panel) og vælger Desktop. Her kan jeg så vælge indstillinger for hver enkelt desktop f.eks om de skal have hver deres egen baggrundsbillede eller ej.

Mon ikke ubuntu har samme funktion?

Baek
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. mar 2007, 16:55
Geografisk sted: København

Flere skriveborder

Indlægaf Baek » 16. mar 2007, 10:33

Det er ikke helt det samme med Ubuntu som med Kubuntu på det punkt. Jeg har selv haft Kubuntu installeret på et tidspunkt, og der er der umiddelbart langt flere redskaber til at redigere i den grafiske brugerflade (altså KDE) end der er i Ubuntu, som bruger Gnome. På det punkt er Kubuntu nemmere at bruge.

Så kan der evt. være andre fordele ved Gnome, men det er jo nok i sidste ende en smagssag, hvad man er til. Ved faktisk ikke lige om Beryl fungerer på en KDE-brugerflade...

Jeg tror man kan finde en guide til at skifte fra Gnome til KDE andetsteds i dette forum...

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Flere skriveborder

Indlægaf Wikzo » 16. mar 2007, 13:36

Har sjovt nok selv installeret KDE for nyligt, og jeg lagde hurtigt mærke til pågældende funktion. Smart, men kan vist ikke lade sig gøre i GNOME, som jeg stadig foretrækker :)
Billede

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster