Dansk "skrift"...

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Erik
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. mar 2007, 22:51
Geografisk sted: Skovskolen->Nødebo

Dansk "skrift"...

Indlægaf Erik » 11. mar 2007, 11:50

Hej alle...

Jeg er, som sikkert vil fremgå af de spørgsmål jeg kommer med, helt og total ny på Ubuntu-vognen.
Jeg startede med at læse mange af Jeres tråde, og det hjalp meget, og tak for det.
Det er altså en rigtig god og anvendelig hjemmeside I har fået banket op her!
Jeg startede med det, som jeg har fundet ud af er et standardproblem...jeg har et Radeon x850xt grafikkort :?
Så for overhovedet at kunne "komme ind" fik jeg stor hjælp af en af Jeres medlemmer :wink:
Nu er jeg så kommet ind, og det er super sjovt.

Nå, men mit umiddelbare problem er at jeg har en blanding af engelsk og dansk skrift i Ubuntu.
Er det meningen? Eller hva'?

Det skal siges at jeg har installeret det som "oem". Da jeg så var inde første gang mener jeg at alt stod på dansk.
Så fjernede jeg så "oem-brugeren" og oprettede min egen.
Jeg tror det er her jeg har lavet noget sjusk...

Hvis der ellers er noget som en nybegynder skal være ops på så er jeg meget modtagelig overfor gode idéer.

Mvh Erik
gratis råd er gode :-)

oskar.hansen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. dec 2006, 19:10
Geografisk sted: Det nordlige sydlige jylland

Dansk "skrift"...

Indlægaf oskar.hansen » 11. mar 2007, 14:18

At der er en blanding af engelsk og dansk skyldes at ikke alle programmer er 100% oversat. Så i stedet for at der ikke står noget (det ville jo være rigtig dumt) så står det altså på engelsk.

Men hvis du ikke har været tilkoblet internet, mens du installeret kan det også skyldes at ikke hele "dansk pakken" ligger på installations cden. Prøv at gå ind på system -> administration -> Sprogunderstøttelse. Tjek her at dansk har et flueben og ikke blot en streg.

Håber det hjælper lidt på problemet, ellers er det jo bare med at komme i gang med at oversætte! :D

Erik
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. mar 2007, 22:51
Geografisk sted: Skovskolen->Nødebo

Dansk "skrift"...

Indlægaf Erik » 11. mar 2007, 15:28

Tak for svaret. Det er jo små problemer som kan komme til at drille ret meget.
:roll:
gratis råd er gode :-)

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster