/home på egen partition

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Baek
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. mar 2007, 16:55
Geografisk sted: København

/home på egen partition

Indlægaf Baek » 7. mar 2007, 13:45

Da jeg installerede ubuntu for anden gang fik jeg den idé at lægge home-mappen på en selvstændig partition, fordi jeg tænkte at jeg derved ville slippe for at skulle hente en 1/4 Gb opdateringer over nettet ved en evt. ny geninstallation, da disse nu ville ligge på en anden partition.
Er det korrekt? kan jeg geninstallere Ubuntu 6.10 og så bare installere opdateringerne fra /home? Og i så fald hvordan gør man?

Baek

frikadunse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:21
Geografisk sted: Frederiksberg

/home på egen partition

Indlægaf frikadunse » 12. mar 2007, 11:04

Tjaa, hvis man kan så ved jeg ikke hvordan man gør, men jeg har da en holdning til det alligevel...

Jeg har også min /home liggende på en anden partition, men grunden til dette er, at jeg så beholder mine dokumenter, musik osv. ved en formattering.

On topic: Ideen i opdateringerne er jo at de skal være "up to date", så der er ikke meget ide i at have gamle opdateringer liggende og fylde?!

Sørg hellere for at dl. den nyeste distro hver gang, så kommer du et stykke under den 1/4 gb. (131 mb igår ;-) )

/Niels

hardcorewizard
Indlæg: 40
Tilmeldt: 20. nov 2006, 19:58
Geografisk sted: Taastrup, Danmark

/home på egen partition

Indlægaf hardcorewizard » 18. mar 2007, 16:46

Opdateringer gemmes ikke i /home, men derimod i /var/cache.

fas
Indlæg: 35
Tilmeldt: 26. feb 2007, 17:38
Geografisk sted: Nørresundby

/home på egen partition

Indlægaf fas » 21. mar 2007, 23:43

Prøv at tage et kig på:

http://aptoncd.sourceforge.net/

Det giver dig muligheden for at lave din egen pakke-cd/dvd til brug for reinstallation.
Ubuntu 8.10, Ferrari 4005WLMi

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster