Numlock

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
hans
Indlæg: 92
Tilmeldt: 22. feb 2007, 21:32
Geografisk sted: Rødovre

Numlock

Indlægaf hans » 5. mar 2007, 19:49

I mine tidligere linux-distroer kunne jeg godt få min "numlock" til at være på ved opstart (ligesom i Windows). Jeg har ikke kunnet få den til det i ubuntu, så hvis nogen kan hjælpe, bliver jeg da glad!
;-) Hans
Glad hilsen,
Hans

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Numlock

Indlægaf Balder » 5. mar 2007, 19:57

Måske skal du have fat i: System > Indstillinger > Sessioner > Startende programmer > Tilføj. (Måske altså...)
Mvh. - Balder

hans
Indlæg: 92
Tilmeldt: 22. feb 2007, 21:32
Geografisk sted: Rødovre

Numlock

Indlægaf hans » 5. mar 2007, 20:20

Balder skrev:Måske skal du have fat i: System > Indstillinger > Sessioner > Startende programmer > Tilføj. (Måske altså...)


... men hvad skal jeg så ændre/tilføje?
;-) Hans
Glad hilsen,
Hans

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Numlock

Indlægaf Balder » 5. mar 2007, 20:43

Mener at du skal tilføje: numlockx on

Pakken numlockx skal installeres i Synaptic først.
Mvh. - Balder

hans
Indlæg: 92
Tilmeldt: 22. feb 2007, 21:32
Geografisk sted: Rødovre

Numlock

Indlægaf hans » 6. mar 2007, 21:11

Nu har jeg forsøgt et par gange med at installere "numlockx" og aktivere den i "sessioner".
Bedste resultat er, at numlock-knappen tænder, når jeg logger mig ind, men ikke under selve opstarten. Det har jeg som skrevet tidligere kunnet gøre i andre linux-distroer, så hvad kan jeg gøre mere for at det virker?

PS! det er ellers skønt med alt den hjælp man kan få her; jeg fik lige rettet min mus' opsætning ved at bladre lidt nysgerrigt rundt.

;-) Hans
Glad hilsen,
Hans

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Numlock

Indlægaf Balder » 6. mar 2007, 21:17

Måske er der mere held, hvis du følger denne vejledning i stedet. :)
Mvh. - Balder

hans
Indlæg: 92
Tilmeldt: 22. feb 2007, 21:32
Geografisk sted: Rødovre

Numlock

Indlægaf hans » 7. mar 2007, 00:17

Det må man sige der var .. hjælp at hente, for nu er numlock aktiv, som jeg ønskede - efter boot!
Tak igen.
;-)
Glad hilsen,
Hans

Baek
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. mar 2007, 16:55
Geografisk sted: København

Numlock

Indlægaf Baek » 7. mar 2007, 13:02

tillader mig lige at stille samme spørgsmål her som i en anden emnegruppe :o : er der nogen der har erfringer med et helt dødt nummertastatur? Det virker lige indtil jeg er logget på Ubuntu.
Har også brugt ovenstående vejledning, så numlock er aktiveret i opstartsfasen. men lige så snart jeg er inde i Ubuntu, virker nummertastatur kun som markør-flytter. Også selvom displayet for numlock lyser og selvom nummertastaturet virker fint på live-cd'en... (suk)

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Majestic-12 [Bot] og 0 gæster