Brugere + tidrum

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
the slayer
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19. jan 2007, 17:46

Brugere + tidrum

Indlægaf the slayer » 15. feb 2007, 11:07

Nu er jeg jo ikke den store fan af vista, dog så jeg en funktion, der virkede temmelig smart.
Når man opsatte diverse brugere, kunne man samtidig sætte et tidsrum, den bruger kunne bruge computeren i.
Altså lille Biver må kun sidde ved maskinen fra kl 12-19 ud over det tidsrum kan brugere ikke logge ind.

Jeg syntes ikke jeg har set en ligende funktion i Ubuntu, eller nogen anden dist for den sags skyld.
Men findes den?

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Re: Brugere + tidrum

Indlægaf spook » 15. feb 2007, 11:31

the slayer skrev:Nu er jeg jo ikke den store fan af vista, dog så jeg en funktion, der virkede temmelig smart.
Når man opsatte diverse brugere, kunne man samtidig sætte et tidsrum, den bruger kunne bruge computeren i.
Altså lille Biver må kun sidde ved maskinen fra kl 12-19 ud over det tidsrum kan brugere ikke logge ind.

Jeg syntes ikke jeg har set en ligende funktion i Ubuntu, eller nogen anden dist for den sags skyld.
Men findes den?


Du kan også gøre det via MS Active Directory, altså et domain styret af en Win2k server eller "bedre". Men om det kan lade sig gøre i Ubuntu... sikkert! (Undersøger lige nærmere...)
Billede

Saxo
Indlæg: 40
Tilmeldt: 4. feb 2007, 14:58
Geografisk sted: Ringsted

Brugere + tidrum

Indlægaf Saxo » 15. feb 2007, 13:20

har ikke fået det til at virke endnu, men er dog kommet så langt at jeg har fundet ud af at det burde kunne lade sig gøre.


Ting som du kan starte at se på er et mondul som hedder PAM og time.conf.

PAM er installeret per default i Ubuntu, eller den er det ihvertfald her hos mig :P

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Brugere + tidrum

Indlægaf spook » 15. feb 2007, 13:52

...og her er lidt om brugen af PAM med time.conf:
http://www.kernel.org/pub/linux/libs/pa ... _time.html
Billede

the slayer
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19. jan 2007, 17:46

Brugere + tidrum

Indlægaf the slayer » 26. feb 2007, 08:57

Jeg undskylder det sene indlæg(Har ikke noget internet).
Jeg takker mange gange for svarene!!:-)

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster