Feisty!

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Svante

Feisty!

Indlægaf Svante » 16. mar 2007, 10:24

Vær opmærksom på, at du stadig kører på en Alpha-version af 7.04. Så der er nok stadig en del ting, som stadig skal fejlrettes inden den endelige release d. 19. april.
Så prøv og se om det ikke virker til den tid :)

Saxo
Indlæg: 40
Tilmeldt: 4. feb 2007, 14:58
Geografisk sted: Ringsted

Feisty!

Indlægaf Saxo » 16. mar 2007, 11:56

@Svante

det er jeg helt klar over Svate, men nu har jeg prøvet at installere Ubuntu og xubuntu i flere forskellige versioner og stadigvæk, ligemeget hvilken version jeg vælger er det altid det samme. Installere Nvidia by hand.
Måske er det mig der gør noget forkert under installationen, det skal jeg ikke garantere, men finder det bare mærkeligt at dette skulle være et problem at få en grafikdriver implementeret i installationen :P

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Feisty!

Indlægaf Artificial Intelligence » 16. mar 2007, 14:25

Saxo

Grunden til det er at Nvidia driver er ikke Open Source, og en af de ting Ubuntu bestræber sig på (mest muligt) er at være Open Source. Så der er ikke noget galt med Ubuntu.

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Feisty!

Indlægaf Wikzo » 16. mar 2007, 14:45

Jeg overvejer stærkt en clean install, når 7.04 udkommer. Så er jeg sikker på, at det hele virker, og har også en smule rod hist og her :)

Jeg har dual boot (Ubuntu 6.10 og Windows XP). Nu er mit spørgsmål: Kan jeg blot slette min partition med Ubuntu (ved hjælp af Gparted) og så installere 7.04 ovenpå den nye plads? Hvor ligger selve GRUB-filen, og hvad sker der, når jeg sletter den og så installere det igen påny?

:)
Billede

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Feisty!

Indlægaf Balder » 16. mar 2007, 16:23

Wikzo skrev:Kan jeg blot slette min partition med Ubuntu (ved hjælp af Gparted) og så installere 7.04 ovenpå den nye plads? Hvor ligger selve GRUB-filen, og hvad sker der, når jeg sletter den og så installere det igen påny?


Hvis du har prøvet at geninstallere 6.10, så ved du, at du sagtens kan slette Ubuntu med Gparted på live-CD'en og installere bagefter.

Mon ikke det er samme procedure med 7.04..? :)

GRUB bliver overskrevet af den nye installation og herefter har du dual-boot XP/Feisty.
Mvh. - Balder

Saxo
Indlæg: 40
Tilmeldt: 4. feb 2007, 14:58
Geografisk sted: Ringsted

Feisty!

Indlægaf Saxo » 16. mar 2007, 16:45

@AI

OKey, så grunden til at Nvidia ikke er implementeret fra starten er pga, driveren ikke er opensource, har jeg forstået det rigtigt ?

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Feisty!

Indlægaf spook » 17. mar 2007, 18:35

Saxo skrev:@AI

OKey, så grunden til at Nvidia ikke er implementeret fra starten er pga, driveren ikke er opensource, har jeg forstået det rigtigt ?


Bingo - Nvidias licenser gør at de ikke må distribuere driveren sammen med styresystemet.
Billede

bss
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. mar 2007, 20:55

Feisty!

Indlægaf bss » 28. mar 2007, 21:07

Hejsa,

Jeg er ny i Linux/ubuntu, så bær over med mig :oops:

Nå men, jeg har installerewt 7.04 og er rimelig imponeret, min maskine er:

Chaintech 7NJS deluxe
AMD 2500 XP
ATI Radeon 9800 pro 256 Mb
60 Gb HDD + 20 Gb HDD
LG DVD/CD brænder
1 Gb RAM

Det kører jo rigtig godt og er meget stærkt alternativ til MS, mit problem er dog:


Når jeg prøver at aktivere Desktop effects får jeg at vide at "Desktop effects could not be enablet" Øh, hvorfor det?
Før jeg installerede ATI drivere virkede det lidt, dvs. hvis baggrund.

Har nogen erfaring i om Terratec Cinergy 600 kan køre på ubuntu?

Kan man installere programmer hvis de blot er skrevet til Gnome?

Undskyld mine lidt new bee spørgsmål, men det er det jeg er.

På forhånd tak.

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster