Installation af opensc 0.16.0 med PPA

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Gnomy
Indlæg: 194
Tilmeldt: 8. dec 2007, 15:37

Installation af opensc 0.16.0 med PPA

Indlægaf Gnomy » 13. mar 2018, 15:18

Jeg har brug for at installere opensc 0.16.0, som, så vidt jeg kan se, ikke er at finde i en Ubuntudistro. Det skulle være en mulighed at bruge PPA (Personal Package Archive). Det har jeg så forsøgt med

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:gertvdijk/opensc-backports
sudo apt-get update

men det giver mig kun adgang til version 0.17.0 og ikke 0.16.0. Nogen der ved hvordan man kan fikse det?

Jeg har i stedet forsøgt at lave pakken selv. Den kan downloades fra github, så det har jeg gjort og fulgt vejledningen på deres wiki 'Compiling and Installing on Unix flavors'. Når man har pakket pakken ud skal man gå ind i den og derpå eksekvere

Kode: Vælg alt

./bootstrap

Pakken har imidlertid ikke en ./bootstrap men dog en bootstrap, men terminalen siger at bootstrap ikke er en kommando. Jeg ville nu også helst bruge apt-get install, men det kræver tilsyneladende at pakken er i mit repository.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af opensc 0.16.0 med PPA

Indlægaf AJenbo » 13. mar 2018, 23:33

Det svare lidt til at skulle til Njalsgade 24, men at konkludere det ikke findes fordi skiltet på husket kun siger "24" og ikke "Njalsgade 24" :)

"./" betyder "Den mappe jeg er i nu"

Når du køre et program der ikke er placeret i program mapperne skal du give stien med for at køre kommandoen. Ellers vil den søge i program mapperne og der for ikke finde programmet.

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster