Opsart mærkelig LAAAANG

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
vovsen
Indlæg: 432
Tilmeldt: 25. sep 2009, 21:01
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Opsart mærkelig LAAAANG

Indlægaf vovsen » 19. jun 2017, 15:38

Hej.
Det er med garanti min egen fejl - jeg aner bare ikke hvorfor og hvordan ..... Hjælp ønskes!

Maskinen starter så Menuikonsøjlen kommer på efter ca. 45 sek. Derefter går der omkring 3½ minut før pogrammer aktiveres.
På forunderlig vis lykkedes det mig at fange nogen dokumentation af opstarten.

Jeg formoder en stor del kan immuniseres (spørgsmålet er så Hvordan? )
Vedhæftede filer
Systemstart 1.png
Systemstart 1.png (229.9 KiB) Vist 347 gange
Systemstart 2.png
Systemstart 2.png (122.61 KiB) Vist 347 gange

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opsart mærkelig LAAAANG

Indlægaf AJenbo » 19. jun 2017, 15:54

Der sker ikke lige så meget i det billede du har fanget. Prøv i stedet at vise os et billed af Ressourcer fanen så vi kan se om der sker noget på cpu/hukommelse/netværk over dens tidsperiode hvor du oplever problemet.

Den oversigt du viser er desuden kun for programmer der bliver afviklet af din bruger så der kunne sagtens være noget på systemet der belaster, du kan skifte til at vise alle processer på ikonet med de 3 streger (burger-menu kaldes det) øverst til højre. Eller sætte den til "Aktive processer" så får du kun vist de processer der i øjeblikket belaster CPU'en.

Hvis du venter 5minutter med at logge ind er den så lige så lang tid om at udføre login processen.

Du fik vist aldrig rigtig kigget på system loggen sidste gang du hade emnet oppe (i en tråd omkring skrivebords genveje):
viewtopic.php?f=3&t=18171&hilit=dmesg+vovsen&start=15#p123522

Skriv også gerne hvad det er for en maskine du har så vi bedre kan regne ud hvor der eventuelt kan være problemer.

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster