Meget langsom file manager ved skift af netværk

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Ulrik85
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. jun 2009, 23:58
Geografisk sted: Vanløse

Meget langsom file manager ved skift af netværk

Indlægaf Ulrik85 » 22. apr 2016, 21:12

Hej

Mit problem er at når jeg trækker ethernet kablet ud på min bærbar og prøvet at åbne file manageren så går der noget tid før den åbner og op imod 1-2 min før jeg kan se min /home folder. Prøver jeg fx min dokument mappe er der ikke problemer.

Problemet er det samme, hvis jeg trækker ethernat ud og går på wifi, eller slukker wifi og ikke dermed ikke netværk.

Der er tale om en ny installation af Xubuntu 16.04.
Går jeg i terminalen er der ingen problemer med at se filerne i /home.

Jeg eksperimenterede lidt. Jeg kigge på om der var et problem med de ting mountede fra mit netværk.
Som man kan læse i en af mine tidligere posts https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=20726 så mounter jeg et drev via /etc/fstab.

Efter 15.10 kom ud var man nød til at ændre lidt i /etc/fstab for at tilpasse systemd.
Sætter man et # ind i /etc/fstab for at ignorer mount af netværks drevet.

Kode: Vælg alt

#//192.168.1.2/ulrik /home/ulrik/NAS cifs x-systemd.automount,x-systemd.device-timeout=3,credentials=/home/ulrik/.smbcredentials,uid=1000,iocharset=utf8,sec=ntlm 0 0


Kører man en

Kode: Vælg alt

sudo mount -a
Så er der ingen problemer med at skifte mellem forskellige netværk og åbne file manageren.

Er der nogle er kan hjælpe med at løse dette problem?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Meget langsom file manager ved skift af netværk

Indlægaf AJenbo » 22. apr 2016, 21:49

Din fil håndtering forsøger sikkert at indeksere eller lave forhåndsvisning af indholdet, måske er der noget i indstillinger for programmet, eller du kan flytte det til en under mappe eller under /media/ulrik/nas

Ulrik85
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. jun 2009, 23:58
Geografisk sted: Vanløse

Re: Meget langsom file manager ved skift af netværk

Indlægaf Ulrik85 » 23. apr 2016, 18:49

Hej igen

Jeg prøvede at flytte mit mounting point til /mnt/NAS
Så var problemet væk, så jeg blive nok nød til at vænne mig til den nye placering :D

Vh Ulrik

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 0 gæster