Browser: vinduesstørrelse og fingerprint

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Jacob Bahn
Indlæg: 357
Tilmeldt: 25. nov 2008, 11:29

Browser: vinduesstørrelse og fingerprint

Indlægaf Jacob Bahn » 24. sep 2015, 20:58

Jeg har ladet mig fortælle, at hvis browservinduet er maksimeret, øger det muligheden for at fingerprinte min computer, dvs. mig.

Findes der en funktion eller et program, der kan sikre, at browseren aldrig maksimerer fuldt?
Mvh Jacob

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Browser: vinduesstørrelse og fingerprint

Indlægaf AJenbo » 25. sep 2015, 02:25

Har du i forvejen deaktiveret cookies?
Det som det handler om er at nogle scripts, hvis de ikke kan oprette en cookie, indsamler forskællige statestikker omkring din browser og prøver på den måde at levere målrettet indhold til den enkelte bruger. På denne måde kan de eks. kende forskel på din tablet og din pc. Men det er ikke en sikker måde at finde en unik browser på da det er begrænset hvor meget de kan lægge i det.

Mht til at oplyse en falsk opløsning tror jeg ikke det er en god ide at det ville give en del andre problemer, jeg vil også tror der er lang flere maskiner med din fulde skærms opløsning end der er folk som tilfældigvis har sat browser vinduet til samme størrelse som dig, så der med vil det nok have lige den modsatte effekt altid ikke-at have browseren maksimeret.

Du kan læse lidt mere om hvordan det fungere og hvad der ellers bruges. ud over opløsningen, her:
https://amiunique.org/faq

Et bedre løsning ville nok være at have et falskt plugin der ændre navn hver gang.

Jacob Bahn
Indlæg: 357
Tilmeldt: 25. nov 2008, 11:29

Re: Browser: vinduesstørrelse og fingerprint

Indlægaf Jacob Bahn » 28. sep 2015, 21:25


Dem kendte jeg ikke. Hvor troværdige har de ry for at være?

AJenbo skrev:Et bedre løsning ville nok være at have et falskt plugin der ændre navn hver gang.

Hvad mon det betyder? Har du et konkret eksempel?
Mvh Jacob

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Browser: vinduesstørrelse og fingerprint

Indlægaf AJenbo » 28. sep 2015, 22:41

Ser ikke hvor relevant deres ry er, men du kan jo undersøge det hvis du skal bruge det.

Gad vide hvad du mener kan du beskrive mere præcis hvad det er du ikke forstår?

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster