Opdatering af Flash Player Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Opdatering af Flash Player

Indlægaf ubuntun00b » 12. dec 2014, 19:23

Kære alle

I plejer at være så gode til at hjælpe mig, når det er nødvendigt. Så nu prøver jeg her igen :-)

Jeg kan pludsleig nærmest ikke se nogle videoer på nettet, da der tilsyneladende er kommet en ny udgave af Adobe Flash Player og min nuværende dermed er forældet. Hvis jeg prøver at se en video på f.eks. YouTube, bliver jeg sendt videre til: https://www.mozilla.org/da/plugincheck/?utm_source=firefox-browser&utm_medium=firefox-browser&utm_campaign=plugincheck-update

Her står der at Shockwave Flash allerede er opdateret. Hvis jeg alligevel prøver at opdatere yderligere, ryger jeg herhen: http://get.adobe.com/flashplayer/

Her vælger jeg naturligvis Ubuntu og trykker så på [Download now]. Herefter bliver kastet over i Ubuntu Software Center under "Adobe Flash Player plugin version 11". Jeg trykker nu på [Installér], hvorefter den siger at jeg først skal fjerne emnet "Adobe flash player plugin installer", for jeg kan gå videre. Hvis jeg trykker på [Installér alligevel], skriver den at den ikke kan hente pakkefiler og beder mig kontrollere min internetforbindelse (som egentlig kører som den skal). Hvis jeg prøver at søge på "Adobe flash player plugin installer" under allerede installerede programmer i Ubuntu Software Center, kommer der ikke noget frem.

Det hele forekommer mig ret gådefuldt. Hvad skal jeg gøre og hvordan skal jeg forstå de ting, som jeg tydeligvis misforstår.

På forhånd tusind tak!

Mvh. Jens/ubuntun00b.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Flash Player  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 12. dec 2014, 19:48

Hvis du manuelt installere Flash fra Adobes side vil du ikke længere automatisk modtage opdateringer.

På youtube kan du ved størstedelen af videoerne undvære flash hvis du går ind på https://www.youtube.com/html5 og anmoder om at bruge html5 afspilleren.

For at få bragt flash i orden kan du bruge denne guide:
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2013/09/29/java-og-flash-understottelse-mangler/#flash_understottelse_mangler

Det kunne dog godt lyde lidt som om der er problemer med dine installerede pakker så hvis det ikke virker så giv os resultatet af følgende kommando:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install adobe-flashplugin

ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf ubuntun00b » 12. dec 2014, 20:22

AJenbo skrev:Hvis du manuelt installere Flash fra Adobes side vil du ikke længere automatisk modtage opdateringer.

På youtube kan du ved størstedelen af videoerne undvære flash hvis du går ind på https://www.youtube.com/html5 og anmoder om at bruge html5 afspilleren.

For at få bragt flash i orden kan du bruge denne guide:
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2013/09/29/java-og-flash-understottelse-mangler/#flash_understottelse_mangler

Det kunne dog godt lyde lidt som om der er problemer med dine installerede pakker så hvis det ikke virker så giv os resultatet af følgende kommando:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install adobe-flashplugin




Af hjertet tak! Den guide du linkede tl virkede i første hug.

Hvad er det præcist jeg har gjort ved at taste den kommando? Har jeg fjernet det gamle Flash og installeret en ny, som opdaterer sig selv løbende?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf AJenbo » 12. dec 2014, 20:36

Du har fjernet alle mulige og umulige installationer af flash og der efter aktiveret Canonicals partner arkiv og installere Flash der fra.

ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf ubuntun00b » 12. dec 2014, 20:43

AJenbo skrev:Du har fjernet alle mulige og umulige installationer af flash og der efter aktiveret Canonicals partner arkiv og installere Flash der fra.


Super. Atter tak!

ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf ubuntun00b » 12. dec 2014, 22:52

Hej igen

Her senere på aftenen har jeg oplevet endnu et problem med videoafspilning, som jeg mistænker for at været relateret til mit rod med Flash Player.

Jeg prøver at se en video på CNNs hjemmeside (eks.: http://edition.cnn.com/2014/12/10/politics/north-korea-defectors-share-stories/index.html?iref=allsearch). Når jeg trykker på [Click to play] bliver billedet hvidt med en sort bar i toppen, hvor den skriver "Your video will begin momentarily". Jeg har nu prøvet at lade den stå i adskillige minutter, men der sker intet.

Nogle forslag til hvad der kan være i vejen og hvordan det kan løses?

ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf ubuntun00b » 12. dec 2014, 22:59

ubuntun00b skrev:Hej igen

Her senere på aftenen har jeg oplevet endnu et problem med videoafspilning, som jeg mistænker for at været relateret til mit rod med Flash Player.

Jeg prøver at se en video på CNNs hjemmeside (eks.: http://edition.cnn.com/2014/12/10/politics/north-korea-defectors-share-stories/index.html?iref=allsearch). Når jeg trykker på [Click to play] bliver billedet hvidt med en sort bar i toppen, hvor den skriver "Your video will begin momentarily". Jeg har nu prøvet at lade den stå i adskillige minutter, men der sker intet.

Nogle forslag til hvad der kan være i vejen og hvordan det kan løses?


Nå... det ser ud til at jeg heller ikke kan afspille videoer på DRs hjemmeside...

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf AJenbo » 12. dec 2014, 23:03

Prøv med Chrome den har en indbygget og fuldt opdateret flash.

ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf ubuntun00b » 12. dec 2014, 23:10

Er der ikke mulighed for at gøre det i Firefox? Det er den browser jeg ønsker at bruge. Desuden har jeg etiske problemer med at anvende Chrome.

Ved DR skriver den "For at afspille udsendelsen, skal du have Adobe Flash Player 10.2 eller nyere installeret på din computer."

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf Ivan » 13. dec 2014, 00:39

Prøv at trykke på F5
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf AJenbo » 13. dec 2014, 00:39

Du skulle gerne have flash 11.2 efter du har kørt kommandoen fra guiden.

MortenHannibal
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. maj 2016, 12:40

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf MortenHannibal » 25. maj 2016, 16:31

AJenbo skrev:Du har fjernet alle mulige og umulige installationer af flash og der efter aktiveret Canonicals partner arkiv og installere Flash der fra.


Efter at have læst dette, tjekkede jeg, om Canonical partners var aktiveret i "Software&Updates". Det var den ikke, så jeg gik ind og gjorde det og prøvede >sudo apt-get install adobe-flashplugin<
Mit resultat ser således ud... kan du gennemskue problemet, professor?

morten@morten-E402SA:~$ morten@morten-E402SA:~$ sudo apt-get install adobe-flashplugin
morten@morten-E402SA:~$: command not found
morten@morten-E402SA:~$ Indlæser pakkelisterne... Færdig
Indlæser: command not found
morten@morten-E402SA:~$ Opbygger afhængighedstræ
Opbygger: command not found
morten@morten-E402SA:~$ Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Læser: command not found
morten@morten-E402SA:~$ E: Kunne ikke lokalisere pakken adobe-flashplugin
E:: command not found
morten@morten-E402SA:~$

Respectfully
Morten Hannibal

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Flash Player

Indlægaf AJenbo » 25. maj 2016, 22:21

Det ser ud til at du har kørt output i terminalen som om det var kommandoer, det brokker den sig selvfølgelig over.

Jeg vil dog også istedet forslå at du istedet køre denne komando som ikke kræver canonical partner arkivet :

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install flashplugin-installer

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster