Wireless usb kort Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
CityTop
Indlæg: 158
Tilmeldt: 18. jan 2007, 21:22
Geografisk sted: Bruxelles, Belgien

Wireless usb kort

Indlægaf CityTop » 21. jan 2007, 13:48

Nu har jeg fået bestilt "The Official Ubuntu Book" fra Amazon. Den er fra august 2006, så sikkert allerede lidt forældet i forhold til version 6.10 'Edgy Eft'. Men læsestof må jeg i gang med for at kunne opnå lidt mere frihed i forhold til brug af systemet.

Jeg har fået installeret KDE-desktoppen, og den fungerer fint. Men foreløbig bruger jeg mest Gnome. Den er jeg udmærket tilfreds med, og den har vist det, jeg skal bruge.

Det næste, jeg gerne vil, er at installere WiFi. P.t. er Ubuntu-PC'en bundet til en Windows-maskine, der kører wireless og deler sin Internetforbindelse. Men jeg vil gerne have selvstændig WiFi på Ubuntu-installationen.

Jeg har prøvet at surfe lidt rundt i de mange WiFi-guides til Linux, som findes. Og det er tilsyneladende et af de emner, der giver lidt problemer.

Jeg kan se, at den trådløse USB adapter, jeg har - en Sweex LW053 - ikke har nogen Linux-drivere:
http://www.sweex.com/service.php?sectie ... uctgroep=7

Så jeg går ud fra, at første etape bliver at købe en ny USB trådløs netværksadapter. Hvad vil være bedste valg? Og er der andre gode tips til, hvordan jeg bedst kommer videre?

Bedste hilsener
Peter

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Wireless usb kort

Indlægaf Balder » 21. jan 2007, 19:01

Er ikke selv nået til det trådløse endnu, så det...

Kan dog se at Wifi-radar ligger i Tilføj/fjern. Der er også en hjemmeside til Wifi-radar.

Med lidt held kan du bruge det til noget.
Mvh. - Balder

CityTop
Indlæg: 158
Tilmeldt: 18. jan 2007, 21:22
Geografisk sted: Bruxelles, Belgien

Burde være muligt med ndiswrapper?

Indlægaf CityTop » 23. jan 2007, 07:47

Jeg indrømmer, at jeg er lidt forvirret og famlende over for alle udfordringerne med at sætte ting op i Linux. Bedre bliver det nok ikke, før jeg har fået læst noget mere.

Men jeg faldt over en side med råd om opsætning af Belkins USB2.0 adapter til trådløst netværk:
http://czarism.com/easy-peasy-wireless- ... bian-linux

Hvis jeg forstår det rigtigt, så skulle det være muligt at opsætte denne adapter (og måske mange andre?) ved hjælp af MS-Windows driveren, når blot man installerer ndiswrapper.

Min Sweex-adapter (se min post ovenfor) har sjovt nok samme Windows-driver på installations-CD'en, som den Belkin driver, der står i vejledningen.

Det hele lyder såre enkelt, og installation af driveren gik også uden problemer. Men jeg kan ikke få systemet til at genkende hardwaren, når jeg tilslutter adapteren :(

Men måske er det bare umuligt at få netop min adapter til at virke i Linux :?:

Mange hilsener
Peter

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Wireless usb kort  Emnet er løst

Indlægaf Balder » 23. jan 2007, 15:36

CityTop skrev:Jeg indrømmer, at jeg er lidt forvirret og famlende over for alle udfordringerne med at sætte ting op i Linux. Bedre bliver det nok ikke, før jeg har fået læst noget mere.

Men jeg faldt over en side med råd om opsætning...

Det hele lyder såre enkelt, og installation af driveren gik også uden problemer. Men jeg kan ikke få systemet til at genkende hardwaren, når jeg tilslutter adapteren

Men måske er det bare umuligt at få netop min adapter til at virke i Linux


Linux er noget af en mundfuld at gabe over, men umuligt er systemet bestemt ikke. I øvrigt kan man google sig til mange oplysninger og er man opfindsom m.h.t. søgeord, er Ubuntu Forums også et godt sted at søge informationer.

Her er der f.eks. én, som har lavet en slags kompatibilitetsliste (hold da op for et ord...).
Mvh. - Balder

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster