Systemkrav til Ubuntu 7.04 Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Systemkrav til Ubuntu 7.04  Emnet er løst

Indlægaf Toddvarg » 2. jun 2007, 19:24

Min datter har en laptop, der pt. kører på xp, og jeg har næsten overtalt hende til at gå over til ubuntu. Før vi gør alvor af det, har jeg nogle spørgsmål.
Hendes laptop er en acer travelmate 2430, med 256 ram, 1,5 GHz processor, broadcom 802.11g netværkskort (trådløst). Ville den uden problemer kunne køre med ubuntu 7.04, jeg har set på xubuntu, men jeg syns ikke den er lige så god som ubuntu'en. Hvis jeg setter den op med ubuntu, bliver det en ren installation, dvs. uden xp. Står det nogen stedet hvad systemkravet til ubuntu er?
Senest rettet af Toddvarg 15. nov 2009, 15:24, rettet i alt 1 gang.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Systemkrav til Ubuntu 7.04

Indlægaf Toddvarg » 3. jun 2007, 02:59

Jeg fant selv ud af det på denne link:

http://da.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_Linux


Hvor det står:

Den nuværende version af Ubuntu, 7.04, kræver 256 [[megabyte]] [[RAM]], og, når den installeres på harddisken, mindst tre [[gigabyte]] ledig plads på harddisken, hvis den installeres som den almindelige hjemmecomputerversion. Serverinstallationen kræver 64MB RAM og 500MB ledig harddiskplads.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Systemkrav til Ubuntu 7.04

Indlægaf Balder » 3. jun 2007, 11:44

Inden du glæder dig for tidligt ville det måske være en god ide at køre Ubuntu som live-CD og se om systemet genkender grafikkort, internetforbindelse osv.

Du spørger jo selv, om Ubuntu uden problemer vil kunne køre på computeren... :)
Mvh. - Balder

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Systemkrav til Ubuntu 7.04

Indlægaf Toddvarg » 4. jun 2007, 13:26

Det hele virker, og jeg kan også få det trådløse til at lave kontakt til nettet, eller det så sådan ud da jeg gik ind i system>administration>netværk, hvor jeg derefter lagde ind ssid nummer og kode, og det virket som om den lavede en forbindelse til nettet. De to små skærme oppe i højre hjørne gik fra at have en lille varseltrekant, der indikerede ingen forbindelse til at sige trådløs forbindelse. Det er kun et problem som jeg stødte på efter dette og det er ACER laptop lille knap på fronten. Man skal trykke på den for at lave kontakt til nettet og det virker ikke som om det er understøttet i ubuntu. Derfor kunne jeg ikke få bekræftet om forbindelsen i virkeligheden virker eller ikke. Findes det nogle måder man kan løse dette på?
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster