Hvorfor beryl? Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Hvorfor beryl?

Indlægaf Toddvarg » 24. maj 2007, 10:54

Siden jeg har begyndt med Ubuntu, har det medført et hav af spørgsmål og meget tid foran pc én. Jeg har prøver at læse lidt om beryl og den virker umiddelbart som et spænende desktop miljø, men kan den gøre noget mere en gnome, udover at det ser mere fancy ud. Jeg kører med et nvidia-kort, så ud fra hvad jeg har læst på forummet, er det det som kører mest optimalt. Jeg har også fundet ud af at jeg kan installere beryl fra synaptic, men der er mindst 31pakker der kommer frem, når jeg søger på beryl.

Skal man installere alle sammen, udenom der det står at det hører til kubuntu eller KDE?

Jeg antager at de det står X window system skal installeres?

Min pc er en 3 Ghz Pentium, 1010,7 Mb ram, Ubuntu 7.04, GeForce FX 5500 grafikkort, så jeg antager at det ikke ville være noget problem at køre beryl? :D
Senest rettet af Toddvarg 15. nov 2009, 04:00, rettet i alt 1 gang.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Hvorfor beryl?

Indlægaf Wrapper » 24. maj 2007, 11:07

Når du installere Beryl har du jo stadig Gnome (eller KDE hvis det er det man bruger), det tilfører bare nogen fancy effekter til dit skrivebord. Det kan bl.a. være en Cube (firkant) når man skifter arbejdsområde, det kan være en effekt der får dine vinduer til at brænde op når du lukker og minimere dem, blævreeffekt når du flytter rundt på vinduer osv...
Men nej det er bare noget der ser mere fancy ud, den tilføjer ikke ekstra arbejdsglæde (min mening)...

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Hvorfor beryl?  Emnet er løst

Indlægaf Pihl » 24. maj 2007, 11:49

Ja, størstedelen af Beryls egenskaber er ren eye candy. Noget af det tilføjer også en smule nyttig funktionalitet, men det afhænger også af, hvordan man bruger sin desktop.

Slutteligt mener jeg, at det væsentligste Beryl gør, er at gøre ens arbejdstation mere hyggelig og behagelig at sidde ved. Og det kan også være meget værd.

Bare så længe det ikke kræver 1-2 gb RAM som et vist andet nyt styresystems eye candy gør :P

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Hvorfor beryl?

Indlægaf Toddvarg » 24. maj 2007, 16:16

tak for hurtig respons. Det virker ikke til at jeg kommer til at installere beryl, da eye candy ikke er så vigtigt for øjeblikket. Jeg har nok med at finde rundt i ubuntu, til at jeg har tid til at kede mig. Måske installerer jeg den senere, når det skal ske noget nyt.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Brandwatch [Crawler] og 0 gæster