Ubuntu 7.04 vil ikke installeres på ibm t21?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
buenso
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29. apr 2007, 09:39

Ubuntu 7.04 vil ikke installeres på ibm t21?

Indlægaf buenso » 12. maj 2007, 09:39

Hejsa . jeg har lige fået en gammel laptop som jeg gerne vil køre ubuntu på , men computeren kan vist ikke så godt lide linux?? jeg booter selvfølgelig fra cd´en. så loader den jo selvfølgelig linux kernel men skriver :" unable to load eprom?? men kører videre og starter op i ubuntu, men det eneste der sker er at jeg kommer ind på skrivebordet, hvor der er ikonet : install !!! og så fryser computeren ligesom . hvis jeg så dobbeltklikker på ikonet . starter maskinen med at arbejde igen, og så kommer der et vindue hvor der står noget med : error loading grub??

hvordan tweaker man sådan en ibm fætter??? skal man lave noget om i bios??

har læst på div. sider bl.a. ThinkWiki , men der står ikke noget jeg kan bruge til noget??

buenso
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29. apr 2007, 09:39

Ubuntu 7.04 vil ikke installeres på ibm t21?

Indlægaf buenso » 12. maj 2007, 11:16

nu har jeg prøvet at installere version 6.10 , og den kommer dog ikke med nogle errors når den loader kernel og drivere+div , men det hele fryser dog efter 2 min . og nu sker der intet??? skal man ud at lave noget om i bios eller hvad?

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Ubuntu 7.04 vil ikke installeres på ibm t21?

Indlægaf Ormen » 12. maj 2007, 11:55

Hey
Min T21'er kører 6.10 perfekt, er slet ikke stødt ind i noget af det du nævner. Har du prøvet at køre andre OS på den og hvordan gik det?
Jeg kunne måske have rammene mistænkt for at fejle. Når du booter Live-cd'en, kan du i boot menuen vælge at teste rammene for fejl. Prøv det!
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster