Klar til 7.04 installation?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Xalar
Indlæg: 87
Tilmeldt: 3. dec 2006, 11:46
Geografisk sted: Dragør, Vestamager, København

Klar til 7.04 installation?

Indlægaf Xalar » 8. maj 2007, 20:43

Jeg modtog mine tre Ubuntu 7.04 cd'er i går, og nu undrer jeg mig over om jeg skal foretage installation af det endnu.

Jeg har bl.a. læst at der er problemer med trådløse netkort, men er det noget man kan få til at fungere på en ordentlig måde? Mit kort er som standard understøttet i 6.10.

Derudover kører jeg i øjeblikket Ubuntu 6.10, og har både themet Beryl og Metacity window manager. Er dette noget jeg kan få til at fungere i 7.04?
Og med hensyn til backup af personlige filer; Findes der et backup værktøj, som forholdsvis nemt kan tage backup af ens personlige filer?

På forhånd tak.

jonasj
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. mar 2007, 21:24
Geografisk sted: København, mostly

Re: Klar til 7.04 installation?

Indlægaf jonasj » 10. maj 2007, 16:09

Xalar skrev:Jeg har bl.a. læst at der er problemer med trådløse netkort, men er det noget man kan få til at fungere på en ordentlig måde? Mit kort er som standard understøttet i 6.10.


Du kan bare starte op fra cden og se om dit trådløse netværk virker, inden du installerer. Det er jo så smart med den kombinerede live- og installationscd. Men hvis det virkede i 6.10 burde det også virke i 7.04.

Xalar skrev:Derudover kører jeg i øjeblikket Ubuntu 6.10, og har både themet Beryl og Metacity window manager. Er dette noget jeg kan få til at fungere i 7.04?


Ja, og det er lettere end i 6.10 da du bare kan installere beryl fra Ubuntus repositories nu.

Herakles
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. jun 2007, 20:47

Re: Klar til 7.04 installation?

Indlægaf Herakles » 2. jun 2007, 21:02

Xalar skrev:Og med hensyn til backup af personlige filer; Findes der et backup værktøj, som forholdsvis nemt kan tage backup af ens personlige filer?


Jeg plejer at have min /home på en partition for sig selv. Den formatere jeg så ikke nå jeg installere en ny version af (k)ubunu - eller en anden Linux for den sags skyld

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

Re: Klar til 7.04 installation?

Indlægaf Volle » 17. jun 2007, 22:43

Herakles skrev:
Xalar skrev:Og med hensyn til backup af personlige filer; Findes der et backup værktøj, som forholdsvis nemt kan tage backup af ens personlige filer?


Jeg plejer at have min /home på en partition for sig selv. Den formatere jeg så ikke nå jeg installere en ny version af (k)ubunu - eller en anden Linux for den sags skyld


Er der en guide et sted som beskriver hvordan man opretter sit Home på en partition for sig selv ?
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

Cave
Indlæg: 82
Tilmeldt: 21. feb 2007, 21:08
IRC nickname: Cave`
Geografisk sted: Århus

Klar til 7.04 installation?

Indlægaf Cave » 17. jun 2007, 22:50

Er der en guide et sted som beskriver hvordan man opretter sit Home på en partition for sig selv ?


Under installationen sætter du blot den partition, du vil have til home, til "/home" (og en anden til "/", hvor systemet skal installeres)

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster