Hvordan installeres Ubuntu på separat ssd, og bootes fra bootmenu i firmware

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan installeres Ubuntu på separat ssd, og bootes fra bootmenu i firmware

Indlægaf AJenbo » 1. aug 2018, 23:14

Du skal være velkommen

BrianP
Indlæg: 28
Tilmeldt: 11. jun 2018, 08:41

Re: Hvordan installeres Ubuntu på separat ssd, og bootes fra bootmenu i firmware

Indlægaf BrianP » 1. okt 2018, 08:12

tak Ajensbo,

Nu har jeg endeligt fået ubuntu 16.04 på en Lenovo E32 der virker, ikke perfekt endnu, men jeg kan bruge et program jeg har manglet. Der er et eller andet med min hp z620 så vi ikke kan få det til at virke.

mvh Brian
Med venlig hilsen
Brian

BrianP
Indlæg: 28
Tilmeldt: 11. jun 2018, 08:41

Re: Hvordan installeres Ubuntu på separat ssd, og bootes fra bootmenu i firmware

Indlægaf BrianP » 16. dec 2018, 09:08

AJenbo skrev:Du skal være velkommen


Hej AJenbo.

Opdatering af mit forløb med Ubuntu.
Det har været umuligt at få det til at virke, og har bl.a. haft HP-z620 i en forretning og installere Windows10 i juni måned, hvor de sagde "alt hardware er ok". Jeg har haft en kammerat som har sagt hardware er ok. Derfor har jeg ikke tænkt mere i hardware delen før at Lenovo E32 heller ikke kunne køre ordentligt med den harddisk = SSD Kingston. Jeg downloadede en tester fra Kingston som sagde der var 1% af SSD der ikke virkede , men igen fik jeg at vide, " det er ingen problem" , men efter flere forsøg med installering af Ubuntu opgav jeg og købte en ny SSD, og nu kører Lenovo perfekt med Ubuntu 16.04
Så Hardware fejl i SSD kan vise sig at være svær at have med at gøre.

Min HP-z620 kan stadig ikke køre med Ubuntu på en SSD samtidig med den har en anden SSD med Windows, og da jeg ikke har garanti på HP z620, vil de godt hjælpe, men ikke så langt at det kommer til og virke. Det er primært pga. af Windows installationen/opsætning af legacy mode i z620 der er skyld i dette. Er Ubuntu alene i maskinen virker Ubuntu perfekt og omvendt.

Så Ubuntu på Lenovo og Windows på HP, og det er til at leve med :-)

PS: jeg ved ikke om hele den her tråd skal slettes da det jo intet har med Ubuntu at gøre men hardware fejl og opsætning af z620, det bestemmer i.

Glædelig Jul og Godt Nytår
Brian
Med venlig hilsen
Brian

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan installeres Ubuntu på separat ssd, og bootes fra bootmenu i firmware

Indlægaf AJenbo » 16. dec 2018, 13:33

Tak for opdatering, jeg synes fint vi kan lade tråden ligge, det er stadig gode oplysninger hvis andre får samme problem

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster